Friday, July 24, 2015

La sombra del Teide


Cine doarme putin are multe ore de trait. Multe ore de gandit. Cine stie (cateodata) cum sa-si directioneze gandurile, isi face planuri cu locuri de vazut, experiente de trait. Powered by Shoot Me Again si furie pe dinauntru.

In clasa a noua habar n-aveam pe ce lume traiesc. Vreau sa spun ca ceva mai mult decat nu am habar acum. A intrat, intr-o dupa-amiaza de septembrie cu nori, un tip misto, chel, cu ochelari si camasi colorate la noi in clasa. Ne-a povestit despre zboruri cu parapanta, despre cum se vede lumea de sus de tot, despre cum simti ca faci pe tine cand esti sus, insa e frumos de mori si incredibil si ti se taie picioarele, bine ca nu ai nevoie sa le folosesti. Ne-a povestit despre cum se intinde in mare umbra vulcanului El Teide, cea mai lunga umbra din lume. Despre ascensiunea lui pe El Teide, nedormit si iresponsabil. Despre plansul scuturat cand a ajuns sus. Ne-a povestit ca si-a vandut parapanta ca sa isi cumpere bilet de avion si sa vina in Romania. Aveam ochii mari, gura cascata de uimire si simteam ca ametesc de la atata lume de care habar n-aveam.

El Teide, 3718, el pico más alto de España. Prima chestie pe care ne-a scris-o pe tabla.

-sursa foto-
Javier. Din Sevilla. Urma sa ne fie profesor de Geografia Spaniei in anul respectiv. Nu-i mai tin minte los apellidos. Pacat. A fost unul dintre acei multi oameni care mi-au largit mintea si sufletul si mi-au adaugat straturi. Ca aveam 14 ani si habar n-aveam pe ce lume traiesc.

Mi-a ramas in cap constructia asta care promitea si aventura si poezie: 'la sombra del Teide'. Ma uitam in gol pe geam din troleibuz si imi spuneam in gand lasombradelteidelasombradelteidelasombradelteide.

-sursa foto-

Cred ca la anul o sa tac si eu uitandu-ma la umbra lunga proiectata de El Teide. Mai mult ca sigur o sa si plang sus pe varf, de un amestec de miracol si mirare si dorinta implinita. Pacat ca nu mai stiu numele de familie ale lui Javier. Ca ii sunt recunoscatoare pentru samanta plantata in mintea mea.

No comments: