Tuesday, July 28, 2015

Alternativa anti-naduf

Bronzata foarte, imbracata in alb foarte mic si cu incaltari albe cu paiete, pufaia, fornaia si pasea mic si iute in fata mea. Isi verifica telefonul cu miscari iuti si smucite, se invartea degeaba in cercuri mici. Arunca cu sageti imaginare catre inspectorul de serviciu, care flirta cu domnisoara cu ochi mari, coada de cal si haine mici care sarise randul si, de la o simpla intrebare, trecuse scurt si fara preludiu la solutionarea micului frecus administrativ pentru care se prezentase, ca noi toti dimpreuna, la Sectia 13.

Pufaia incrancenata si adieri de respiratie cu cafea veneau inspre mine. Stateam nemiscata, pe dinauntru si pe dinafara, ca sa nu ma incalzesc suplimentar. Si radeam doar in gand. Radeam zgomotos, bine ca era doar in gand :) Probabil ca iubitul ei (inel cu piatra mare pe inelarul drept) se dadea in vant dupa aceasta bruneta bine bronzata, cu parul bucle si temperamentul aidoma. Probabil fusese o grasuna adorabila si rasfatata in copilarie. Probabil toate ii mersesera din plin. Altfel ar fi invatat macar dramul de autocontrol necesar pentru a sta la o coada mica-mica. Si poate ca si dramul de rabdare cu reprezentantii Statului.

Cand i-a venit randul, inspectorul (un domn de treaba, vecin de strada cu mine si cu aceeasi pasiune pentru stilouri, se minuneaza de chestiile astea la fiecare cazier pe care mi-l elibereaza de zece ani incoace - eu pe el il tin minte ca e doar unul) a intrebat-o, tot fara preludiu: vezi, daca nu stii sa injuri... Si i-a sclipit din ochi. Cu toti dintii ei temperamentali i-a zambit si domnisoara.

Si eu am ramas pe ganduri. Intr-o dimineata cu planete aiurea aliniate, seful meu de-atunci si-a ales momentul prielnic sa ma traga la raspundere furios pentru ceva ce ar fi trebuit facut de catre persoana z (diferita de mine) in modul x si nu in modul y. Doar ca uitase sa-mi precizeze cu anterioritate modul necesar si instructiunile complete :)

Intamplarea facea ca in acea dimineata ma ocupam eu de procesul de Induction pentru trei (3) domni de vanzari, plini de ei si pretentiosi. Simultani si domnii si trasaturile lor. Iar eu panseluta de 25 de primaveri. Dupa interludiul in care s-a tras de biata raspundere, subsemnata s-a intors la domnii de Indus cu buzele tremurande si ochii plansi. De furieeeee! De nedreptateeeee!

Domnii au fost delicati, s-au facut ei cat s-au facut ca nu vad nimic. Intr-un final, unul nu a mai rabdat si-a spus cu obida ca trebuia sa-l... trimit la originile materiei pe ala care m-a suparat. Ca barbatii asa procedeaza si nu-si mai fac sange rau pentru unul si altul. Recuzarea ontologica suprema, asadar, ar fi fost solutia barbateasca, frusta. Sa-mi fi trimis seful in domeniul prenatal. Cert e pe formularele de feedback am primit numai punctaje de 5, in cadrul unei grile 1-5. Laolalta cu o oferta ferma de training in recuzari ontologice supreme, contra nadufurilor viitoare.

-sursa foto-


Si iata ca am ramas pe ganduri, ca si atunci. Asta sa fie solutia? Il trimitem pe preopinent de unde a aparut acum x ani. Ii declaram ca nu mai exista deci tot ce spune, neexistand, nu e decat apa de ploaie. Ne varsam naduful scurt si socant. Si nu mai ramane naduf pe interior, sa impinga excesul de lichide pe obraji, sa dea tremur de buze sau, alternativ, pufaieli, fornaieli, pasi mici si iuti sau miscari smucite, pleznite.

Cert e ca este admirabil si util reculul rapid si putin consumator energetic al domnilor dupa situatii de furie. Femeile au nevoie sa planga ceva metri cubi si sa umple ceva perechi de urechi prietene cu vaicareli...

Macar ca alternativa, e demna de luat in considerare.

De-aia e bine sa mergi la toate trainingurile la care ai ocazia sa mergi, atunci cand ti se ofera :P

No comments: