Saturday, August 16, 2014

Totul e bine

Una dintre placerile mele mari e de fapt ceva ridicol de mic. Imi aduc o cana mare cu ceai sau cu apa rece, o asez pe noptiera, pe coaster-ul minunat, cu jazz si pisici, de la Ioana. Imi scot sosetele, daca e cazul. Zilele astea nu e :P Nu pot calca altfel decat desculta, sa simt covorul sau parchetul sub talpi.

Scot masa de calcat de dupa sifonier. O intind, incet, in fata televizorului. Caut unghiul ideal, de unde sa si vad partial, sa si am cablul suficient de lung cat sa pot ajunge pana in capatul celalalt al mesei fara a deranja camasa sau perechea de pantaloni latita deja la tratamentul anti-riduri. Micile geometrii casnice.

Ma duc in baie si umplu, cu fir incet, rezervorul fierului de calcat. Am obisnuita halucinatie auditiva cu Maria Tanase. Si in viata de zi cu zi par atat de normala, verdad?

Ma intorc, bag televizorul in priza si caut Canalul. Paprika TV, un post pe care unii gatesc si gem de placere simultan, baga degetele in mancare, si le ling, iar altii se uita la ei, eventual in timp ce calca, si gem si ei de ceva pofta.

Incep sa calc, incet, fara graba, cu grija. Nigella mormaie amestecand intr-o portie de sos bolognese. Jamie azvarle cu-o ciosvarta de miel intr-o cratita incapatoare, o adapa cu ulei de masline si vin, isi sterge de fundul pantalonilor degetele unsuroase. SharPei-ul Ramsay toaca cu viteza luminii niste usturoi si-l arunca peste legumele maiestrit maruntite dintr-o cratita. Adorabila Rachel Allen nici nu stiu ce face, ca nu ma pot concentra din cauza accentului ei adorabil; aud doar muzica, nici gand sa mai ajung si la versuri.

Pentru o ora sau doua, lumea e mica. O bula de perfectiune, liniste, netezime, aburi, mancare buna, pofta si mormaieli fericite. Creste teancul de haine bine indreptate, asa de netede si perfecte cum nu poti indrepta nimic in viata reala, din afara bulei. Cresc ideile de mese gustoase in mintea mea. Creste ordinea din sufletul meu. In mintea astfel netezita (:P) apar idei noi, unele chiar delicioase. Totul, absolut totul e bine si neted in bula mea de calcat in tihna si de mniam-mniam TV.

Intr-o viata viitoare o sa fiu casnica si o sa fiu cea mai fericita femeie de pe pamant. Probabil pentru ca o sa am de calcat in fiecare zi si o sa am parte atat de des de astfel de bule!






No comments: