Monday, August 4, 2014

Eseurile de duminica ale lui Constantin Noica

Inca nu stiu de la cine am primit, de Craciun, la Secret Santa, minunatele Eseuri de duminica ale lui Constantin Noica. Surprinzator pentru vanatoarea de detalii care sunt, nu recunosc scrisul. Am doua banuieli, ambele se potrivesc suta la suta, de unde si confuzia mea. Sa fie adorabila Alexandra? Sa fie angelica Ana?

Dedicatia m-a topit: 'Draga Danu', mi te-am imaginat citind niste Eseuri de Duminica alaturi de ceva dulce. Sper sa fie o lectura placuta si poate chiar folositoare'. Si dedicatia continua, secreta intre noi doua, una dintre ele si yours truly. Imi place ca o pot interpreta cum vreau eu: cartea a venit, intr-adevar, alaturi de ceva dulce. De mult mancat, cam de cand am ajuns acasa, in chiar ziua respectiva si am intrebat Iepurele 'vrei ciocolata?'. Insa acum pot pretinde, intrucat asa zice la dedicatie, ca de fiecare data cand citesc aceasta carte sa rod ceva dulce.

M-au imaginat bine. Imi stiu / ghicesc /  intuiesc felul si le sunt recunoscatoare. Oricareia dintre ele doua.

Sa va exemplific si sa va indemn sa cumparati si cititi aceasta carte simultan lejera, amuzanta, serioasa, plina de sens si care te pune pe ganduri.

Despre inteligenta - "Ati observat, desigur, ce repede hotarasc unii oameni in ce priveste stralucirea sau mediocritatea semenilor lor. Cutare? spun ei. Dar e un prost! Tipul celalalt, da, e nitel mai inteligent. Sau, ceva mai rar: ce inteligenta femeie!

Cum fac ei sa hotarasca atat de sigur si atat de repede? In definitiv, inteligenta e, pana la un punct, ca frumusetea: o simpla dispozitie, pe care cineva o poate avea necontenit, nici vorba, dar care e mai accentuata intr-unele zile, mai impunatoare intr-unele situatii, mai cuceritoare cu privire la unele persoane. Femeile stiu bine aceasta si de aceea isi regizeaza, nitel, frumusetea lor. Ele inteleg foarte bine sa li se spuna: ce frumoasa esti astazi... Dar care om inteligent nu s-ar supara cand i s-ar spune: ce inteligent esti astazi!"

Si am mai pus un fragment minunat despre vacante si sufletul omului pe facebook, unii dintre voi cred ca l-au si gasit / savurat.

Sa cititi minunatiile astea lejere si gustoase ca o inghetata, care lasa un aftertaste mult mai puternic in mintea curioasa si deschisa.

No comments: