Sunday, June 15, 2014

Ancora de liniste

Sunt unii oameni proaspeti ca un parau de munte si linistiti ca un lac. In acelasi timp. Te energizeaza sa-i vezi, asa bine facuti (si facuti bine, bravo lor si cui i-a ajutat la constructie), puternici, statornici, de parca nimic nu i-ar darama. Te linistesc pacea lor si imensa tarie interioara pe care mai mult o ghicesti, ei obisnuiesc sa fie tacuti si sa zboare under the radar.

Am primit premiu de la divinitate o intalnire cu un astfel de om vineri dimineata. Eram agitata si plina de ganduri negre ca smoala, ca taciunele, ca cenusa, ca pisicile negre, ca death-metal-ul. Si mi-era cald si-mi doream sa fiu si eu, macar pe moment, o pisi in culori pastel si pe suprafete foaaarte mici, if you catch my drift. Neaaaah, eu ma acopar de parca as fi nevasta de wahhabi, n-ai sa vezi, insa dorinta exista.

A. purta un tricou de un albastru foarte proaspat, era his usual self, calm, linistit, domol si foarte puternic. Mi-a ascultat cu un zambet revarsarea de ingrijorari si ganduri meschine si a vorbit putin si la obiect, pe un ton grijuliu, protector, cu o nota de usor amuzament. Cand am coborat, aveam sufletul incredibil de mult mai usor :) In urmatorii 200 de metri ar fi putut sa si zboare daca nu-l tineam bine. Sufletul, adicatelea.

Am o teorie si o explic si eu cui are urechi de auzit, ca sunt tare mandra de ea: unii oameni au experienta mai multor vieti. De-aia sunt buni, blanzi, eleganti, calmi, neagitati, lipsiti de anxietatile si meschinariile celor cu o singura viata la activ: asta de-acum. Eu ma numar printre amaratii care au apucat si ei o viata de om dupa foarte multe de sobolan. De-aia, cred eu, mi-e atat de greu uneori, de-aia ma simt atat de incompetenta, atat de agitata uneori, atat de nemeritanda de toate lucrurile bune pe care le am.

Altii, in schimb, iar A. este unul dintre ei, se afla in vietile de perfectionare: inca putin si-o sa intre intr-un soi de panteon al celor alesi. Sunt convinsa ca ai si tu oameni de-astia prin preajma: aia care zici ca nu sunt oameni adevarati ci ingeri / supraoameni, altfel nu se explica  de unde atata pace, atat calm, atata bunatate si atata intelepciune. Si atat bun-gust desigur: after all, he was wearing something blue :P

Mirata fiind de efectul lui atat de rapid si eficient asupra starii mele proaste, am hotarat sa mi-l iau drept ancora: cand o sa ma mai simt asa, o sa-l vizualizez, albastru, calm, zambitor, spunandu-mi sa ma detasez. Ma bazez pe tine ca nu o sa spui nimanui, da? Ma indoiesc cum ca sotiei lui i-ar placea ca sotul sa-i fi ajuns material de vizualizari intru linistirea sufletelor agitate ;)

No comments: