Friday, May 2, 2014

Prier imi prieste in fiecare an

Mno, iar am ajuns sa ma intind cu bulinele de luna trecuta pe luna actuala. De drag, cred. Tare imi prieste Prierul de ceva ani. Prierul acesta nu a facut nota discordanta. Ia, sa va povestesc de ce si cum:

  • am redeschis blogul sa poata cauta in el dupa pofta inimii omuletii de la Okian. Cautau ei recenzori iscusiti, mie mi s-a parut ca parca ar vorbi despre mine, asa ca le-am scris si i-am invitat sa se uite cu ocheanul, direct din Brasov, si la mine. Acum astept o veste, cica is pe lista scurta. Abia astept sa ajung pe cea foarte scurta ;) Daca o sa fie, ramanem cu naivitatile expuse in agora internetului. Daca nu, ne intoarcem intre noi si tragem obloanele. Oricum, va multumesc frumos celor care ati mai intrat sa cititi si in spatele obloanelor, ma bucura gandul ca existati  >:D<
  • domnul Fernando Savater. Il iubesc. A fost dragoste la prima vedere in primul semestru la facultate,
    -sursa foto-
      cand aveam de citit un text de-al dumisale la seminarul de introducere in stiinta politica. Am fugit la biblioteca, am imprumutat cartea, am citit-o pe toata pe nerasuflate si restul textelor pe diagonala si asa am ajuns la primul meu seminar cu doamna Tataru-Cazaban completamente nedormita, incomplet pregatita insa teribil de incantata. Recitesc zilele astea, cat de incet pot ca sa nu se termine prea repede, autobiografia sa, 'Mira por donde'. Imi amintesc cat de exaltata eram cand am citit-o pentru prima oara. Atat de mult incat visam sa ma inham la munca grea, migaloasa insa frumoasa de a o traduce. Nu-mi imaginam cum sa las asa comoara neaccesibila celor care nu citesc in spaniola. Am lucrat de-a lungul timpului la cateva fragmente si am de gand sa le si postez luna asta. Pana atunci, am doar unul deja disponibil si sunt destul de mandra de dubla mea traducere :P E aici si mi-a prins bine la momentul respectiv. Asteptasem si eu toata dimineata.
  • de-un lucru imi pare rau din Prier: n-am mancat toata mamaliga pe care as fi dorit sa o. Desigur, asta e si bine (am mancate altele mai sanatoase, mai nutritive, mai bune pentru mine) si e si rau (toata dorinta refulata de mamaliga fierbe undeva in mine si o sa explodeze si sa vezi atunci plangerea si scrasnirea dintilor ;) ). Bref, as fi mancat mamaliga macar de doua ori pe zi. Cu unt, cu unt si ou, cu lingura, cu polonicul, cu ulei de masline, oregano si usturoi, cu smantana, cu alta mamaliga.
  • am inceput o agenda noua si mi-am cumparat caiete noi, in culori acide. Si creioane noi si inca o ascutitoare si am fost foarte, foarte fericita pentru ca iubesc papetaria.
  • am cunoscut un grup nou de oameni. Diferiti si foarte diferiti de mine, pe alocuri. Si pe alte alocuri atat de asemanatori! Tare frumosi si interesanti. Majoritatea nu este din acelasi film cu mine. Insa stau asa si ma uit la ei pe furis si pot sa inteleg si sa simt de ce i-ar iubi cineva foarte-foarte tare, de ce ar rasari soarele in ziua unui iubit sau a unei iubite cand intra ei  pe usa; de ce ar zambi topiti cand povestesc cate ceva sau doar fumeaza in liniste, cu ochii in gol.
  • am facut in palma o basica specifica drobului, pentru ca am tocat cu orele, marunt-marunt, tot ce trebuie pentru drob.  Afurisita basica, foarte dureroasa si nu se mai dadea dusa. Drobul insa s-a dus foarte repede in jos pre gatlejurile noastre, de bun rau ce-a fost.
  • intre bulevardele Decebal si Mihai Bravu e o minune si utila si cocheta, doar ca nu-i bicicleta. E o strada foarte utila ca scurtatura si-i frumoasa de pica. In mijloc de blocuri inalte, e o oaza de casute gemene, cu copacii plantati tot in oglinda, simetric. Am strabatut-o tot la pas de multe ori cat a tinut Prierul si am prins-o in haine mestesugite: magnolii mari inflorite, corcodusi bogati, meri cu flori roz si albine, arbusti de liliac. O cheama Tiglina si a intrat deja in topul personal al drumurilor de poveste.
Si-au mai fost zile lenese, zile cu filme, zile cu gatit, zile cu sters parchetul inceeeet, ca sa-l vad ce frumos luceste, zile cu invatat lucruri noi, zile cu intervale iuti pe scari in sus in parc. Sa-mi mai fie. Si voua la fel!

5 comments:

Magarul de Aur said...

Bafta la trecut pe lista foarte scurta!

Vrei creoane? Posed gramezi si chiar ma gandeam ca n-am ce face cu ele, n-am mai scris pe hartie de-un mileniu si nu pare ca o sa se intample prea curand.

Cristi said...
This comment has been removed by the author.
Cristi said...

Tare mult mi-a placut fragmentul tradus din 'Mira por donde'. Le astept cu nerabdare si pe celelalte.

PS: care-o fi cea mai simpla, rapida si distractiva metoda pentru a invata spaniola?

Dănu said...

Pe saptamanile viitoare le pun.

Cat despre spaniola, eu am folosit in ultima vreme duolingo.com ca sa invat portugheza. Imi place mult platforma, e usor de folosit, iti vezi foarte clar progresul, e intuitiva si gamified, adica primesti tot felul de puncte care te fac sa te simti bine. Mai ca am devenit dependenta de sunetul care se aude cand ai raspuns corect :P

Dănu said...

@Magarul: vreaaaaaau! Sa ne auzim pentru a stabili detaliile tranzactiei / donatiei, zic.

(ps: am colectie de creoane, nu stiu cum ti-a scapat asta din vedere pana acum)