Monday, May 26, 2014

Fals!

Stiu ca adevarul nu se numara printre chestiile usoare, placute, recomandate pentru o viata frumoasa. Mda, toti il iubim si il admiram. Unii ni-l luam valoare de capatai, altii ne dam de ceasul mortii cand ne mint ceilalti (noua insine ne dam dispensa); daca ne intreaba cineva, cel mai mult detestam minciuna.

Eu nu sunt fana adevarului. Sunt sigura ca am fost mintita des, foarte des. De cele mai multe ori de oameni care ma iubeau, ca sa ma protejeze. Cat despre cat de des am mintit eu... foarte. Cand eram mica, din exces de imaginatie. Mai tarziu, to fit in. In ultima vreme, de dragul lor. Al prietenei dragi care alege sa se minta singura si cine sunt eu sa-i daram cu un Adevar Maret lumea in care vrea ea sa traiasca. Al mamei care inghite greu lucrurile care nu mai fac parte din vremea ei. Al fetei-celei-mai-dragi, pentru armonie. Al cunoscutei care intreaba cum arata in tinuta x si isi doreste de fapt o vorba de lauda, nu o parere. Da, ce simpatica e prietena ta, X, daca n-as mai vedea-o nicicand as bifa chestia asta ca pe o realizare.

Singura persoana pe care nu o mint niciodata sunt eu. Oricat de urat, neplacut si rautacios ar fi adevarul, eu si cu mine am stabilit de multa vreme ca o sa ne improscam cu el in obraji, o sa ne bocim pe umar, o sa strangem din dinti si, cand o sa avem puterea, o sa facem ceva intr-una dintre directiile utile.

Totusi, cred ca adevarul e pretios. Atat de pretios si rar incat merita rezervat pentru un cerc select de oameni, aplicat unui cerc select de situatii si probleme.

Falsitatile sunt cele pe care le detest rrrau de tot. Cam cat detesta majoritatea oamenilor minciuna :)

Fondul de ten. Il urasc de mi se apleaca. Intr-o perioada am fost nevoita sa-l folosesc cvasi-zilnic, ca sa arat cat de cat decent in public. Am observat curand ca dadusem starea mea de bine in schimbul decentei... Daca o sa ma vezi intr-o buna zi cu fond de ten, sa stii ca nu sunt chiar eu si am o zi ingrozitoare :)
Sutienul cu burete. Pledoaria mea e minima: san vs. burete. Textura bate marimea!
Unghiile false.
Genele false si extensiile de par.
Amabilitatile false cu persoane care nu te inghit si pe care nu le inghiti, chit ca zisele persoane sunt util de cunoscut.
Distractiile false, care dau bine din codita lor cu check-in pe FB / Foursquare.
Tocurile si burtierele.
Bronzul artificial.
Batutul pe burta, trasul de sireturi si excesul de friendliness.
Metodele de seductie si de manipulare.
Fixativul si buclele neadevarate.
Chinezariile.
"Descurcatul".
Spaga  si unsul mecanismelor sistemului.

Desigur, in virtutea primelor paragrafe, cand sunt confruntata cu astfel de situatii /  persoane, tac chitic si nu zic nimic. Ba chiar odata m-am imprietenit cu o tipa care bifa lista aproape complet, mai putin sutienul cu burete, caci il inlocuise cu versiunea lui care se introduce pe sub piele. Guess what, tipa era de-o bunatate, de-o amabilitate si-o buna-crestere rare.

Caci si oroarea de falsitate tot de noi tine, nu de falsitatea vazuta in jur! Cum or sta lucrurile cu pasionatii de adevar... nici nu vreau sa ma gandesc.

No comments: