Monday, February 3, 2014

Gata cu fictiunea

Ga-ta. Pisica. No more.

Dupa ce am citit ani la randul galeti intregi de fictiune, am ajuns la un soi de saturatie. Cred ca de la doamna Arundhati mi se trage, sincer. Sensibilitatea excesiva nu e o calitate, e si ea o forma de manie si de comportament maladaptativ si in niciun caz nu aveam nevoie sa o cultiv in ceea ce ma priveste.

-sursa foto-
Asa ca am luat hotararea sa nu mai citesc nicio fictiune / literatura / beletristica in acest an. Am bagat la loc in rafturi volumele care isi asteptau nepasatoare (obraz gros de hardcover) randul pe taburetul de langa pat. Am restituit necitite volumele imprumutate de la sirul de biblioteci. L-am scos pe Max cel rosu din raftul de sociale, pe care in facultate l-am citit doar pe fragmente desi ar fi trebuit in totalitate. Deh, cine avea vreme pe atunci, erau atatea banci pe care nu ne pupaseram inca, atatea de incercat, atatea de gustat... Cu domnul meu, nu cu Max, sa ne intelegem.

Max Weber, deci. Si ce placere sa iti simti creierul atat de stimulat! Ce placere sa ti se para usor dificila o carte! Ce placere sa afli lucruri cu greutate, care sa te faca mai istet, nu doar mai hipersensibil! Sa stai cu google search-ul pe locuri-fiti gata-start, sa te dumiresti despre calvinism si  (prea) multe altele. Sa citesti in ritm domol, fiecare cuvant in parte. Incet.

Mi-am facut chiar mult curaj si l-am pus locul doi de la capat pe lista pe Nassim Taleb. Bietul de el, cat m-a mai asteptat sa-mi deschida mintea! Sa-mi darame gramezile de New Age-ism ridicol si resturile de psiho-prostii.

Inchin o cana de infuzie de roinita unui an sclipind de istetime!

3 comments:

Magarul de Aur said...

Io nu cred. O sa stau cu ochiul pe lista de lecturi.

Magarul de Aur said...

Completare: ce de Taleb? E bestial.

Dănu said...

Chiar te invit sa stai. De Taleb am Fooled by Randomness si The Black Swan, un volum dublu. Bestial zici? Inaintez ca prin zapada prin Max, o sa-mi ia ceva vreme insa ajung acolo.

Tu de cand suntem putini comentezi zilnic, kudos si la mai mare, multumesc :)