Monday, February 17, 2014

Cornet cu inghetata*

Valentine's Day (cu varianta noastra Ballantine's Day, desi eu nu pot bea mai mult de bere / vin / gin diluat puternic insa poate Iepurele din belsug) mi se pare o sarbatoare simpatica. Eu o vad ca fiind despre iubire si sarbatorirea, intr-un fel sau altul, a acestei iubiri. Nu o vad ca fiind musai despre iubirea romantica, de cuplu.

E multa iubire in lume si in viata fiecaruia dintre noi, cu atat mai mult daca suntem intr-o relatie de cuplu insa nu ne limitam doar la asta. Exista iubirea parintilor, iubirea fratilor si surorilor, iubirea prietenilor si un-fel-de-iubirea oamenilor-feblete, cu care suntem pe drum spre prietenie. Exista simpatie, exista zambet care apare pe fata noastra involuntar cand ne gandim la cate cineva. Toate astea sunt statii pe continuum-ul catre iubire multa.

Cred ca unul dintre motivele pentru care imi place Valentine's Day este faptul ca e usor de ritualizat. In plus, inimioarele sunt un simbol foarte puternic, adorabil, delicat in acelasi timp. Desigur, iau in calcul si faptul ca eu ma dau in vant dupa orice fel de sarbatoare pentru ca am binecuvantarea unei firi solare, mai degraba multumite, mai degraba binedispuse, degraba cautatoare de placere.

De acest Valentine's Day am mancat inimi de ciocolata cu Iepurele si mama, am daruit inimi de ciocolata si inimioare virtuale, m-am jucat cateva ore cu un om mic plin de iubire, am mancat bun, facut, desigur, cu iubire, m-am bucurat de vremea primavaratica, am citit despre iubire si mi-am facut o lista cu toti oamenii pe care ii iubesc. Ah, si-am dat niste zapada, din iubire :P

-sursa foto-

Asa ca, oricum m-as aseza, mi-e greu sa pricep reticenta oamenilor la Valentine's Day, mai ales daca sunt dintre cei rafinati. Cand ei spun ca Valentine's Day e ceva comercial si nu e nevoie de o zi anume ca sa sarbatoresti iubirea, eu spun, chipurile, reflexiv: intr-adevar, nu e nevoie sa ni se stabileasca o zi anume, e nevoie doar sa nu ne lasam dusi de valul vietii si lucrurilor de facut, e nevoie doar sa ne lasam timp, e nevoie doar sa nu uitam ca e important, e nevoie doar sa le spunem celor pe care ii iubim ca ii iubim, cu vorba sau cu fapta sau cu ambele.

Si-apoi ei tac, tot reflexiv. Adevarul este ca avem nevoie de o zi anume, pentru ca altfel nici macar nu ne lasam timp sa ne gandim la iubire, dar sa o si facem. Nu avem timp, viata la oameni e greu, rutina de zi cu zi mai mult ne face sa ne gandim la de ce ne irita cel de langa noi decat la de ce il iubim.

Orice ocazie care ne hraneste sufletul e buna, chit ca ea vine sub o forma comerciala. Toti stim sa umblam sub ambalajul comercial, sa scotocim acolo si sa luam ce ne trebuie noua, lasand ce nu ne place. Orice ritual ne face bine, ne umple sufletul si ne aduce o farama de sacralitate, chit ca intre timp am devenit noi extreeem de sofisticati, very cool si deloc mainstream.

* - inimioarele virtuale, alcatuite dintr-un < si-un 3 seamana cu un cornet cu inghetata. Fiecare isi umple cornetul, virtual, desigur, cu ce aroma ii place mai mult :P

2 comments:

Magarul de Aur said...

Vai tu, pufosenie mica :))

Dănu said...

My middle name!