Monday, January 27, 2014

Niciun "If"!

Intr-o seara din saptamana trecuta, am mers desculta si in pijama pana la bucatarie sa imi pun un refill de infuzie de menta (dement de buna, mai ales suprainfuzata). Ce sa vezi, Iepurele nu isi spalase vasele. Am bagat radioul in priza, am pus ibricul la incalzit, mi-am suflecat manecile, am dat drumul la apa calda si din radio a inceput sa curga o tanguiala cunoscuta. If I could turn, zicea domnul, turn back the hands of time /  then my darlin' you'd still be mine. Curgea bine, se potrivea cu apa calda si cu lenea cu care spalam eu vasele, spre miez de noapte. Mai aveam cateva tacamuri si capace de oala de clatit cand mi-am dat seama ca numai asta repeta de ceva vreme. Obsesiv si din ce in ce mai incet, semn ca se termina piesa.




Jumatate m-am melancolizat, peste jingle-ul postului de radio. Cateodata, singurul argument pe care il mai gaseste sufletul pe care-l doare sau sufletul care cheama si implora este niciun argument, insa repetat pana i se usuca gura, atat purtatorului cat si sufletului acestuia. Vinovino. Numalasanumalasa. Ramaiinsearaastaramaiinsearaasta. Terogteimplor. Asa ii repetam si numele in gand, de o mie de ori si zambim prosteste, la inceput.

Cealalta jumatate m-am facut a dracului, vorba lui Zdreanta in gandul lui. Daca si cu parca se plimbau in barca; daca matusa-mea ar avea puncte-puncte, as striga-o unchiu', zicea maman jan a lui D. si imprumutasem si noi expresia. Sute de SF-uri cu masini ale timpului si cine stie cate incercari de-adevaratelea. Ma indoiesc la 90 de grade ca voia vreunul sa o inventeze ca sa se duca sa se razgandeasca si sa-l calce cu masina pe micutul Adolf (stii bancul, nu?), sa se duca sa salveze Biblioteca din Alexandria sau sa le scoata manusile de matase de pe labutele de otel binevoitorilor de dinaintea celui de-al doilea razboi mondial. Nu, domn'e.

De-asta s-ar fi dus. Ca R. Kelly. Sa bobineze timpul inapoi de la prima greseala cu ea, de la prima greseala cu cealalta ea, de la prima rautate despre care nu si-a dat seama ca sapa chiar in realizator, de la prima monstruozitate sufleteasca. De-asta ne-am duce toti.

Na ca nu se poate. Toate manent, si verba si scripta si facta. Buy me a boat and cry me a river, ce sa-ti spun si ce sa-mi spun. Nu poti sa bobinezi inapoi si sa iesi nevinovat, oricat de prost ai dormi noaptea si-ai dispera ziua. Foarte frumos din partea ta ca-ti doresti, pune mana si scrie o carte sau un cantec sau rezolva niste exercitii de-alea conditionale la engleza. If type I, If type II si If type III. Vezi, ce minunat, ai chiar de ales de care If.

2 comments:

Magarul de Aur said...

"Supararea cand imi vineeeeee / dau empatia de pe mineeeee" :P

Dănu said...

Nu comentam comentariile tendentioase.