Monday, January 13, 2014

Copy, right?

Prietena mea, A., e profesoara si lucreaza cu clasele mici, in principal. Si daca nu ar fi prietena mea, tot as crede ca lucreaza cu acesti oameni mici spre a-i face niste oameni de calitate. Si teribil de isteti.

-sursa foto-
Iata ce le spune celor care se duc la ea plansi de tot, sughitand ca îîîîîî-colegul de banca a îîîîîî-copiat de la ei:

'Puiule, a copiat de la tine pentru ca te considera un copil destept si crede ca tot ce scrii tu e bine, mai bine decat ar putea el sa scrie din mintea lui. A copiat de la tine pentru ca te admira si vrea sa fie ca tine'

Oamenilor mici li se intrerupe brusc suvoiul de lacrimi, li se insenineaza ochisorii si un zambet larg li se intipareste pe fata. Se indreapta plini de bunavointa spre colegul (care, daca te iei dupa A., mai ca le-ar fi groupie daca ar putea) plagiator si-i spun, generosi: hai ma, ia si scrie, n-are nimic, i-auzi ce-a zis Doamna, ca-ti place de mine.

Eu una, nu cred ca-i bine sa-i inveti de mici asa orgoliosi si condescendenti. Se fac ei singuri cand cresc, ca orisice adult care se respecta. Mie mama parca mi-a dat un dos de palma cand i-am spus tiganusului de la tara ca nadragii de pe el fusesera si nadragii mei. Nu mi-a servit sa invat sa nu fiu orgolioasa, caustica si condescendenta, e drept.

Insa nu-i corect nici sa-si adapteze tot ei mindframe-ul. Daca ei fac doua eforturi, cel creativ si cel de adaptare... cam cat de in spate ramane colegul care n-a invatat lectia si a copiat? De ce n-ar fi acesta din urma, pur si simplu, lenes, furacios si incorect? N-ar avea ceva de invatat integrand lectia amaruie, poate mai mult decat a fi un atat de mare admirator al altuia care stie ce sa scrie la lucrare?

Oh, viata oamenilor intre oameni: o minune incorecta, complexa si cu multe aspecte. A oamenilor mici infinit mai mult.

2 comments:

Miha said...

Oho, sa vezi cum e la clasele mai mari. Sau cand se termina clasele si incep activitatile facute fara obligatie.

Dănu said...

Mda, sa stii ca am auzit, tot de la Ani, ca se pune presiune pe profi sa dea note mari, sa nu le strice viitorul odraslelor care sunt loaze din fire si obisnuinta. In loc sa li se dea o lectie din care sa invete ca daca mai au de gand sa fie prosti mult, nu o sa ia examenele deci ciuciu diplome utile.