Saturday, December 7, 2013

Eredi-tati

Zilele trecute am avut un scurt si placut schimb de idei (cand oamenii fac schimb de idei, fiecare sfarseste prin a avea mai multe idei decat avea inainte) despre ereditate. M-a intrebat daca eu cred ca se pot mosteni ereditar si preferinte senzoriale, gusturi si dezgusturi, tendinte. I-am raspuns ca eu cred ca ereditar e doar ce vine ca informatie pe lantul adenina-citozina-guanina-timina si ca restul sunt preferinte pe care le-am observat inconstient la parinti si am vrut sa fim ca ei, pentru ca eram la varsta la care ei erau zeii micilor noastre existente.

De la tata, eu am mostenit ereditar si indirect aspectul fizic al mamei lui. E foarte frumoasa povestea intalnirii romantice a bunicilor, poate o sa v-o spun candva. Se povesteste in familie ca era o fata inalta, frumoasa, cu piele fina si doua cozi groase, lungi pana la brau si ca tatal ei ii cantarea cu asprime pe toti pretendentii, la urma urmei stia ce avea de dat si era ceva pretios. Spun ca am mostenit indirect pentru ca, desi la o apropiere de fotografii vezi imediat asemanarea, la o analiza in detaliu, la una dintre noi lipsesc pielea fina, niscai centimetri, ceva volum la par si niste procente de frumusete. Inclinatia spre planturozitate insa, e toata gramada la mine si ma lupt cu greu sa o tin in frau (bine macar ca e armonios dispusa, peste tot). Ies bine (inca) pentru ca timpul e (inca) de partea mea ;)

Dintre preferinte si inclinatii, am mostenit si dus pe noi culmi ale succesului ritmul lent in orice as face, incapatanarea, tendinta pasiv-agresiva, vorbitul putin, interesul pentru istorie,  facutul de scheme si liste si meticulozitatea. Ar fi fost in regula si ochii de culoarea bronzului patinat, poate data viitoare.


Voi ce ati mostenit, ereditar sau inconstient? Ce v-ar fi placut? Si ce v-ar placea sa lasati mai departe mostenire?

Si alta intrebare, mai practica. Ce le mai luati in dar tatilor? Ca noi Constantinului nostru i-am epuizat toaaata lista si la anul ne vom afla in mare si nespusa dificultate. Si vrem sa ne pregatim din vreme, facand, meticulos, o lista si macar o schema.

4 comments:

Miha said...

Portofel fin, curea de piele, manusi de piele? Asta ca idei de cado.

Ca mostenire, eu sunt mare fana spirtoase si alcoolice, am hipertensiune, par des si ochi frumosi. Nais, nu?

Dănu said...

Saru'mana pentru idei. Notate.
Mostenirea ta e simpatica. As baga mana in foc ca pasiunea pentru alcool si spirtoase ai lucrat-o singurea :P Pe celelalte sa le stapanesti sanatoasa.

ionela balita said...

hmmm, am mostenit si eu parul rar al mamei, dintii care se strica repede ai tatalui, dar in rest...numai de bine! :)

Dănu said...

Si lucrurile bune? Ca sa fie corect, tre' sa le declari si pe-alea :)