Sunday, December 1, 2013

Ceaiul de duminica (9)

Heeei :) Lista mea de lecturi m-a dat de gol cu privire la motivul absentei de pe blog si unii au observat si mi-au trimis mesaje amuzat-invidioase. Daaaaa, am prins un sirag de zile reci, cu nor, cu ploaie, cu ceva fulgi si mi-am pus in aplicare ultimul deseo del dia, adica ultima dorinta a zilei. Am stat cu orele lejer impachetata in patura cu dreptunghiuri roz si am citit primele trei volume din Dune. Desigur, asta nu e tot. Simultan am baut decalitri de ceai cald si gustos de busuioc, menta, salvie pana am injumatatit rezervele cu grija uscate cat au fost vara si toamna de lungi. Tot simultan m-am entuziasmat prin sms cu diverse citate si idei cui am gasit eu cu cale. Au fost niste zile minunate si am fost si sunt tare recunoscatoare ca le-am primit, ca le pot avea.

Pentru azi m-am gandit la doua materiale. Unul pe un subiect pe care-l ador si la care ma si pricep, al doilea despre un subiect pe care il gasesc simultan interesant si detestabil, il stiu util la casa omului si la care nu ma pricep de-loc. Ele sunt recunostinta si persuasiunea.

  • Prelegerea TED tinuta de un calugar benedictin care spune, bref, ca daca ne cultivam obiceiul de a fi recunoscatori o sa fim infinit mai fericiti. Sa nuantam: daca suntem recunoscatori pentru ce avem acum si daca marim acest obicei pana devine un stil de viata. Mi-a placut mult David Steindl-Rast, o aparitie rara, blanda si de o fragilitate aparenta, usor desprins dintr-o pictura de-a lui Goya. Am tinut minte sa pun mai multe semne de 'stop', sa ma uit mai cu atentie si apoi sa trec la actiune.

  • Un text lung si teribil de misto si lejer scris despre cum sa folosim stiinta persuasiunii intru o viata mai buna. De la numele #1 in domeniul studiilor despre persuasiune, Robert Cialdini. O mana de principii clare, cu exemple mainly din business insa noi suntem oameni isteti si le rasucim catre ce ne trebuie.


Sa fie cu folos :)

No comments: