Wednesday, November 6, 2013

Rezervorul

Imi petrec mult timp uitandu-ma la oameni, gandindu-ma la ei si la actiunile lor, citind despre ei. Mi se pare ca suntem cel mai smecher lucru existent. E drept ca, pusi gramada, nu aratam atat de artistic ca galaxiile. Insa luati cate unul... sa vezi acolo entertainment, invatare si ceva ce seamana teribil cu miracolul. Luati cate doi sau trei... sa vezi acolo munca si strategie.

-sursa foto-
O metafora despre relatiile dintre oameni care imi place rrrrau de tot este cea a rezervorului. Am gasit-o intr-una din cartile alea de care rade toata lumea sofisticata: self-help. Spune ca in fiecare dintre noi exista un rezervor afectiv si ca functionam bine si frumos cand rezervorul ne e plin. Cand rezervorul ne e gol, incepem sa ne purtam urat si sa facem probleme pentru ca doar asa atragem ceva atentie.

Mie imi place sa-mi imaginez ca suntem ceva mai complicati de-atat: avem cate un mic rezervor pentru fiecare relatie a noastra. Iti dai seama ce complicat trebuie sa arate panoul de bord de la care monitorizam toate aceste relatii? :D Soul science-fiction.

Ai cunoscut o persoana, s-a creat un rezervor al relatiei. De-aici totul e, aparent, aritmetica: faci ceva frumos pentru celalalt, se adauga in rezervor, relatia merge bine unsa. In realitate e ceva mai greu. Ai de gasit acele lucruri care ii fac placere, ai de bugetat timp, ai de pus relatia respectiva pe lista lucrurilor de care iti pasa, ai de avut grija sa nu ratezi momentele esentiale. Caci la fel ca in dezvoltarea copiilor, exista niste perioade cruciale pe care, daca le ratezi, nu prea mai ai ce salva din relatia respectiva.

Imi place perspectiva asta pentru simplitatea ei si pentru punctul de vedere solar, pozitiv. Poti repara, poti construi, nu e nevoie de mult, trebuie doar sa incepi.

Ma si sperie putin, asta pentru ca imi arata cum la baza oricarei intalniri nefericite intre doi oameni sta de fapt nepasarea: nu-mi pasa de tine suficient incat sa fac un efort si sa fac ceva frumos pentru tine. Ma intristeaza de-a dreptul cand e vorba despre relatiile importante. Ma face sa ma intreb cand anume, in dinamica unei casnicii, de exemplu, ajung doi oameni sa nu mai dea doi bani unul pe altul. Cand au incetat sa-si mai umple unul altuia rezervorul de afectiune?

Cand e atat de usor si de simplu sa faci lucruri mici si frumoase pentru un om...

Rezervorul meu se umple simplu si repede. Imi dai sms-uri cu trivia dragalase cand ceva te-a facut sa te gandesti la mine. Imi trimiti cate-un link catre o resursa misto. Imi trimiti o piesa care mi-ar putea placea. Imi spui ca e musai sa citesc o carte anume. Imi daruiesti carti si lucruri bune de mancat :P . Ma complimentezi cand si cand, nu e nevoie de mult pentru ca nu sunt vreo histrionica. Ma duci intr-un loc nou, undeva unde pot sa si invat ceva ce nu stiam pana atunci. Ne uitam impreuna la oameni. Mergem pe jos. Ma inveti. Imi mai faci cate-un serviciu mic, gen restituit cartile la biblioteca.

Cred ca nu e nevoie de mult pentru nimeni. Ia, gandeste-te cum ti se umple tie rezervorul. Daca vrei, spune-mi in comentarii. Sau fa o lista si las-o la vedere ;)


No comments: