Monday, November 11, 2013

De Luni

Incepand cu 1 ianuarie, anul este presarat cu ocazii de a te apuca de lucruri, de a-ti schimba obiceiuri, de a renunta la a mai face X, de a incerca nu-stiu-ce program de viata pentru un minim de 21 de zile (stii tu de ce exact atat). Ne lasam de fumat de ziua noastra de nastere, ne apucam de slabit de pe 1 august, de saptamana asta o sa ne culcam mai devreme si de sambata asta insorita incepem sa alergam. Luna asta o sa citim minim zece pagini pe zi, o sa gatim doar acasa si nu o sa mai comandam pizza, o sa mergem mai mult pe jos.

-sursa foto-
Ma pricep de minune la planuri si provocari de genul asta. Imi inchei anul trecand in revista dorintele indeplinite sau mai putin indeplinite de pe anul care se termina si il incep pe cel nou tricotand dorinte noi. Inceputurile de luna mi se par excelente pentru a-mi propune sa nu mai sar peste nicio lingurita de spirulina, tema pe Coursera sau manichiura saptamanala. De ziua mea ajustez dorintele anuale si imi propun ca urmatoarea aniversare sa ma gaseasca mai... sau mai putin... intr-un anumit aspect al felului meu de-a fi. Primavara si toamna, d'habitude, e vremea renovarilor masive de obiceiuri. Acum, de exemplu, sunt in mijlocul unui plan de 'early to bed, early to rise', de sport zilnic si de pauza trimestriala de la ceva lucruri gustoase care nu-mi fac bine.

Desigur, majoritatea prietenilor si cunoscutilor se amuza si ridica din sprancene neincrezatori pe seama mea. Probabil si pentru ca planurile mele sunt multe si nu toate se incheie cu succes. Observ ca multora le displace ideea de a depune atat de mult efort si atata energie mentala pentru a) - ei insisi; si b) - ceva atat de ridicol. Nu-i conving, ca nu sunt genul militant. Ii invidiez putin, eu am venit pe lume lipsita de doza comuna de disciplina si sunt nevoita sa muncesc mult si cu rezultate indoielnice uneori ca sa mi-o asigur.

Un domn cam obositor si teribil de faimos in industria self-help, Tony Robbins, zice ca mania asta de a te lucra cu scopul de fi mai bun luna viitoare decat luna asta este, de fapt, un lucru bun. El ii zice principiul CANI, adicatelea Constant And Neverending Improvement. Altii ii spun Kaizen. Cica nu exista sa stagnezi, fie esti mai bun fie esti mai putin bun. Si-ar fi recomandat sa fii mai bun.

Pana una-alta, azi e luni si mai sunt doar sapte ca ea pana la sfarsitul anului. Luni e tocmai buna pentru o hotarare care sa te faca mandra/u lunea viitoare ;)

No comments: