Sunday, November 10, 2013

Ceaiul de duminica (7)

'neata :D In aceasta minunata zi (1 - pentru ca e duminica; 2 - pentru ca e soare; 3 - pentru ca ceva e mai bun minunat decat deloc), pentru ca ati observat si voi ca blognaiv e mai autist de felul lui si scrie despre ce-i place lui, nu despre ce va intereseaza pe voi, o sa mai aprofundam putin incantarea mea legata de Carl Gustav Jung. Daca abia acum va familiarizati cu tema, calatorie frumoasa sa aveti. O sa va umple sufletul cu blandete si curiozitate si ochii cu frumusete.

  • de fapt, ideea unei cani de ceai cu domnul Jung a venit dupa ce am descoperit joi de dimineata un interviu BBC din 1959 cu el. Mi-au placut amintirile, onestitatea, cautarea exprimarii precise, adorabilele consoanele tari, curajul in chestiunile sensibile ale faptului de a fi om. Si finalul. Mi l-am scris pe post-it si l-am lipit in baie, pe oglinda (meteahna veche...). "Man cannot stand a meaningless life." Aici avem de cautat sursa nefericirilor care ne rod. Degeaba invartim de roata iute-iute, ca cel mai harnic si stahanovist hamster de pe pamant daca nu stim ce-i cu roata aia si daca se intampla sa fie roata potrivita pentru noi.
  • am mai umblat putin in sub-folderul meu de bookmarks numit "Jung" si am dat de textul asta foarte bun care il explica pe Jung contextual, pe baza specificitatilor Elvetiei. Este primul capitol din biografia scrisa de Frank McLynn, un istoric si biograf reputat despre care ne-a povestit si domnul Zelikow. E ceva de citit insa la finalul minutelor se apasa pe X cu milimetri buni de desteptaciune in plus ;)
  • "People would do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. They will practice Indian yoga and all its exercises, observe a strict regimen of diet, learn the literature of the whole world - all because they cannot get on with themselves and have not the slightest fate that anything useful could ever come out of their own souls." Do not weep, read on right here. Nu e nevoie decat sa ne uitam in jur si-o sa identificam imediat macar o mana de oameni carora noi si produsele sufletului nostru le suntem chiar utili.
  • Liber Novus / The Red Book / Cartea Rosie, minunatia aia frumoasa si mare si plina de desene, scheme, mandale, cu caligrafia fantastica la care se mai vede liniatura in creion, aia care costa atat de mult incat e atat de jos pe lista mea cu achizitii livresti prioritare... ei bine, e de gasit aici, in ce format va e pe plac mai tare. Inchideti gura, downloadati si bucurati-va :D La mine pe lista tot ramane. Si cand o sa o cumpar o sa o mangai si-o sa o rasfoiesc in fiecare zi si o sa-i fac o vitrina in care o sa stea singura si vitrina o sa aiba si iluminare si da, eu sunt putin pa-pa cand vine vorba de carti.
  • Desigur, nici eticheta omonima de pe blognaiv nu-i de 'colo. Nu am eu nici rafinamentul nici cunostintele necesare sa scriu chestii cu miez, de valoare pe acest subiect. Insa pot selecta paragrafe minunate si le pot face mai usor accesibile si altora. Sunt grozave chiar scoase din context.
Duminica adorabila in continuare!

No comments: