Tuesday, November 19, 2013

Bulinute cu radacini

Toamna - bun. Frig si mohorat - bun. Ceata - unde-i?


  • azi am mancat pentru prima oara in viata hrean. Din pacate, nu m-a impresionat. Umbla vorba ca e mare lucru de capul lui sub aparenta subtire si chinuita. Ca ar fi iute si fierbinte, ca ar fi rezistent si surprinzator, ca sade sub zapada ca nimeni altul. Ei, as! Mai sunt ceva betisoare in legatura cumparata si mai are ceva sanse, doar ca prima impresie a ratat-o. Chiar, voi stiati ca se spune crenvursti de la kren+wurstchen? Asta tin minte, la fel si buna parte din Indreptar. Nu mai tin minte, si tare ma intristez, numele profesoarei care m-a pus sa invat pe de rost zisul Indreptar. Si casa ei plina cu pisici de varste variate.
  • telina plus mar plus morcov, telina plus orice altceva de pus in salate, telina plus aer plus rontait. Una dintre bucuriile majore ale acestei toamne, pentru mine. Ar fi simpatica mai putin diforma, insa ii iert totul de la primul contact al cutitului cu pielea ei ciudata. Atunci se elibereaza mirosul ala proaspat si in acelasi timp adanc, aproape cu textura, care imi place asa de mult. Très Celery, pour Elle ;) 















  • am sa inchei acest elogiu al radacinilor, jenant de previzibil, cu sfecla. O sfeclesc de dragul ei cand o vad, asa intens colorata, in bolul meu cu salata. Imi plac toate picaturile care sar din ea, peste tot, atunci cand o curat, o dau pe razatoare, o mut de-aici dincolo... ce mai, tot timpul. Mereu cand mananc sfecla rosie ma intreb daca mananca si Alexandra-de-la-ceai, care intotdeauna impartea cu mine salatele ei de sfecla rasa mic-mic. Iubesc mirosul ala curat si cald. Iepurul zice ca e miros de pamant.
PS: bineinteles ca morcovii nu se pun. Sezonul lor este intotdeauna. Si ei nu sunt radacini, sunt minunatii portocalii.
PPS: sursa foto

5 comments:

Monica said...

Cu niște sfeclă în farfurie, vai ce bună e!, mai spun atât: la țelina cu măr dacă adaugi și nuci nu ne mai scrii. Sau ne scrii cu onomatopee :)
Aștept să se răcească budinca de conopidă. poftă bună tuturor!

Magarul de Aur said...

Iepure esti tu, se pare. Iepure subpamantean :P

Dănu said...

@Monica: notat, notat. Am nuca pusa la inmuiat de cu seara. Nu o sa scriu, ca onomatopee poate si-o pisica scapata pe taste :P

Pofta buna sa ne fie!

@Magar: pai na, de toamna. Nu mai e nimicuta de mancat la suprafata. Tu pe unde-ai umblat lately? Nu ai vazut cat am scris? N-ai nimic de comentat? Zic si eu...

Magarul de Aur said...

Prin tari straine am umblat, cu multa treaba. Ma apuc de comentat, sa traiti!

Dănu said...

Astept povesti pe mail :)