Thursday, October 31, 2013

Plank!

-sursa foto-
Acei putini oameni care m-au intrebat si pe mine la un moment dat ce sa faca sa treaca peste starea sau perioada asta neplacuta din viata lor au... plecat usor dezamagiti.

Pentru ca le-am raspuns cu un program cu bulina de la capat, plin de mici activitati menite sa le mute atentia de la self-pity, sa ii ancoreze, sa ii restaureze fizic si sa le ofere un ritual care, radiind stare buna, sa ii urce in sus pe spirala "din-ce-in-ce-mai-bine".

Stiu ce nu le-a placut, unii mi-au spus. Ca e mult de munca, ca ei chiar trebuie sa faca chestii, sa se puna in miscare, sa disece mai putin si sa isi suflece manecile, sa fie disciplinati.

Din pacate pentru mine, nu am inteles si nu m-am facut inteleasa. There are no shortcuts. Si eu le-am cautat. Nu-s. Nu le-au pus astia in pachetul plat si acum e musai sa ne descurcam fara ele.

O cale (lunga, grea si care presupune ceva munca) de a iesi dintr-o perioada neplacuta este miscarea. Nu spun sport, spun miscare. Putina, cata putem duce, la inceput. Apoi o sa putem face tot mai multa pentru ca ne intarim musculatura si, dintr-o data si peste noapte, o sa ne dovedim si problemele pentru ca ne dezvoltam pe furis tocmai acele abilitati de care avem nevoie pentru a le depasi. Ii putem spune musculatura psihica.

Un exercitiu care imi place in mod deosebit este, vezi foto, plank-ul. Te sprijini pe antebrate, coate si degetele de la picioare, iti incordezi abdominalii si muschii spatelui ca sa te tina, iti incordezi muschii coapselor si fesele ca sa-ti fie mai usor si.... stai acolo cat poti.

La inceput 10 secunde, poate. In general, un om nu prea lucrat rezista si 20 de secunde prima oara. Apoi tremura si apoi zice ca nu mai poate. E greu sa stai acolo cand ti-e greu si e si mai greu cand ti-e greu fizic. Nu poti sta cu o senzatie ascutita de durere prea mult timp.

Daca stai, inveti. Iti inveti muschii sa-si ridice pragul de durere, inveti despre tine cat poti duce. Daca mai stai si maine si alt maine, o sa inveti ca acum poti sa stai mai mult. Tot asa, dintr-o data si peste noapte, de la statul asta mai mult o sa fii usor mai voios si o sa vezi cheia problemelor insurmontabile. Era in musculatura ta psihica, nu in circumstantele problemelor.

Eu am rezistat 30 de secunde prima oara pentru ca citisem intr-un articol ca atata rezisti la prima incercare de plank. De la 20 la 30 aveam multe grade Richter, m-as fi aruncat eu pe jos insa nu se facea sa nu fiu si eu macar medie statistic :P Acum stau peste un minut si pot sustine si o conversatie.

Cel mai tare mi-a placut sa observ cum mai adaugam, saptamana dupa saptamana, inca 5 secunde. Ma simteam mandra, puternica si din ce in ce mai capabila. Mi-a mai placut si ca am obtinut niste abilitati importante si puternic transferabile (cred eu) in aproximativ un minut, multe zile la rand.

Da' e greu si calea e lunga. Si presupune multa munca si noi n-avem timp. De unde timp ca sa-ti fie mai bine?

2 comments:

Andra :) said...

N-am încercat niciodată, sună foarte interesant :) Thanks!

Dănu said...

Pentru tare putin, Andra. Cred ca tie iti va fi usor, cu cat esti mai mare si mai greu e mai... greu.