Friday, September 13, 2013

Khwab*

Cand adormim si nu ne mai aparam, nu ne mai mintim, nu ne mai prefacem, nu ne mai ascundem, daca avem incredere, apar uneori in viata noastra piste de urmat, afirmatii si adevaruri despre noi. Unele sunt socante, altele greu de inghitit, unele ne amuza, altele ne irita cu insistenta lor, altele ne sunt atat de comune tuturor! Toti oamenii viseaza la un moment dat ca le cad dintii, ca sunt urmariti, ca aluneca si cad in gol, ca fac pipi, ca zboara, ca alearga, ca dau de gandaci.

-sursa foto-
Mai deunazi m-am trezit speriata, o tarantula mare si aurie venea chitita si degraba mergatoare spre mine. Prostioarele din popor spun ca o sa ma umplu de bani, ha. Unii domni fumatori de pipa would beg to differ. Si eu la fel, de cand i-am citit. Totusi, poate ma imbogatesc. Sau poate imi visez doar umbra. Fiind aurie, poate totusi ma imbogatesc. Sau ma imbogatesc devenind dictator si exploatandu-mi umbra :P

Ieri-noapte am visat in doua bucati egale, intrerupte de-o trezire. In prima parte, ca ma jucam cu o fetita adorabila pe care o cunosc dar pe care nu am mai vazut-o de ceva luni. Alergam, chicoteam, cantam, mare fericire pe noi doua. M-am trezit, am zambit, m-am culcat la loc si am visat ca ma jucam cu o alta fetita, pe care deocamdata o stiu doar din fotografii. Grasuna, bufleie si frumoasa foc, se prapadea de ras si eu simtem cum ma dor obrajii de la atata ras. Aici nu stiu ce zic prostioarele din popor, stiu doar cat ma intristeaza sa o aud pe mama ca ar vrea sa-si plimbe si ea nepotii prin parc cat mai poate inca sa mearga. Nu e ca si cum POT face ceva in directia asta, nu sunt porumb.

Intr-o alta noapte am visat o conversatie luuuunga. Ca si cum ar fi avut loc in viata reala, cu detalii ale fetei, gesturi, haine, scaune, masa, ceai (even my issues about tea have issues about tea :D). Din pacate, nu mai tin minte cu cine (un domn) si s-a mai si intrerupt la o idee misto. La trezire mi-am dat seama ca de cand am vazut vara asta seria de Befores (sunrise, sunset, midnight) tot visez conversatii lungi, statice, cu putina actiune. Am notat sa stau mai des de vorba cu mine.

Totusi, premiul pentru horror merge la visul in care un batran ma urmareste, alearga dupa mine cu o lama in mana, sa ma taie. Dupa ceva lupte si zgarieturi, ii iau lama si incep sa-l tai eu. M-am trezit in plin proces. Desigur ca mi-as fi dorit sa fi vazut inainte vreun Tarantino, sa justific sangele in exces. Nope, am fost doar eu cu gandurile mele din inconstientul meu... Sper ca rezolvarea problemei de care fug sa nu fie chiar asa sangeroasa.

Primul vis ever de care imi aduc aminte e tare frumos. Pe o intindere mare si alba de zapada, cu o padure in departare, e un fel de casa din lemn in forma de cupola. Deodata, cupola se deschide, cele doua parti culiseaza ca si cum ai deschide o carte, prin mijloc trece un tren rosu, pe niste sine care apar si ele din senin iar in mijloc sta ratusca galbena Gina, cu care ma jucasem toata vara la tara si care ma urma ca un catel. Adorable and very picturesque, I know, asa au spus toti cei carora le-am povestit. Probabil mirari copilaresti despre aparitia miraculoasa si ascunsa a vietii, the birds and the bees.

Tu ce visezi? Acum, in ultima vreme, des, demult?

*Khwab este Orasul Viselor in cartea lui Rushdie Luka si Focul Vietii. Acolo tot ce visezi noaptea iese pe strada si se intampla, devenind realitate.

No comments: