Thursday, September 19, 2013

:D

Munti de clatite cu gem, pe platoul cu flori roz si gri de la 'baba Veta'. Tavi cu placinta cu mere, calda, din care aveam voie sa adun cu lingura caramelul ramas. Multe galusti pufoase, in supe cu margelute galbene de grasime pe care ma chinuiam sa le unesc si ele nu voiau cu niciun chip. Dupa-amiezi calduroase in care, la trezire, primeam cate o farfuriuta plina cu samburi de caise sau alune sau seminte de dovleac gata curatate. Cana de cacao cu lapte cu urs si farfuria cu urs cu cele doua felii de paine cu unt si picaturi de miere. Cand am avut voie sa-mi administrez singura mierea, am promovat picaturile, le-am facut patura groasa de miere.

Rochita galbena de la serbarea la care am fost ratusca. Ciorapii trei sferturi cu doua cerculete portocalii; daca as fi stiut ca nu voi mai gasi in toata viata ciorapi mai frumosi de-atat i-as fi pastrat. Bretonul mereu tuns sui; cand am crescut chiar a ajuns sa se poarte :P "Rachetele" din molton verde. Cate o moneda de cinci lei in fiecare zi in care mergeam la atletism; o bagam in tenisi, intre talpa si soseta, o simteam sub degete la fiecare pas la antrenamente si apoi o pescuiam si-mi cumparam o prajitura.

Minunatul pulover gri-petrol, cu maneci lungi-lungi si decolteu barcuta. Cand stateam pe canapea, era vara si ne-ai facut unghiile cu alb. Cel mai chec bun. Borcane cu multe feluri de gem, dulceata de nuci verzi, dulceata de smochine si visine, ciocolatelele Sando, alea multe, pe care le-am gasit (desigur ^^) si le-am mancat si nu mi-ai zis nimic nici pana in ziua de azi.

Casa mereu curata, mereu ordonata. Halatul de baie cu buline maro si vinetii. Cateodata imi dadeai voie sa mananc cornuletele calde si eu eram foarte incantata. Duminicile in care faceam picnic in sufragerie, uaaau, ce-mi mai placeau!

Rochiile tale facute la comanda, care acum imi vin si mie. Inelul cu frunza si bobite de roua l-am pierdut si habar n-am unde. 'Budidemaca'. Dealuri de piure.

Nu-s' ce sa zic de faza cu nepotii si parcul, fac si eu ce pot ;)

5 comments:

Ioana_du said...

Wow.............Ce dragut :)

Iti doresc sa completezi lista asta cu multe-multe-multe alte exemple :) Si sa iti fac aceasta urare in fiecare an timp de foaaaaarte multi :)

Dănu said...

Saru'mana, multumesc frumos!

Dorin said...

Unul dintre cele mai frumoase texte pe care le-am citit aici. Practic ai descris pe scurt copilaria anilor '90 care este si copilaria mea.

Dănu said...

Ahaaa, alt mancator de cornulete calde si munti de clatite, da? :P

Dorin said...

Excact! De mic mi-au placut dulciurile facute in casa. :P