Monday, August 12, 2013

Vorbeste...

...spune odata ce tot vrei sa-mi spui. Te uiti la mine cu ochi plini de cuvinte. Cand imi scrii, scrisul tau are straturi pe dedesubt, ca un palimpsest. Sms-urile de la tine atarna greu si cand sunt scurte. Te intreb ceva si-mi raspunzi monosilabic cu voce tare. Fara voce imi spui tot felul de minuni.

Vorbeste-mi cu gura, cu dintii, cu limba, cu buzele, la naiba! Nu-mi mai scrie codificat si cu sensuri, scrie-mi direct. Lasa-le dracului de sms-uri, suna si vorbeste-mi, propune-mi "hai sa!". Raspunsul meu e "da". De mult e "da". Raspunde-mi cu glas tare, in multe cuvinte, spune-mi toate aberatiile alea care iti trec prin capul tau frumos si plin cu literatura.

"Cum ti s-a parut" bla-bla, ceva anume, te intreb eu. Te uiti la mine ca un sfinx si ma umplu de draci cand imi dau seama ca ai inceput sa porti cu mine o conversatie imaginara, dintr-o scena imaginara dintr-o seara imaginara pe care o petrecem impreuna in mintea ta. Imaginara si ea. Te uiti la mine ca un sfinx, scrii si rescrii la scena ta imaginara, ma imbraci in culoarea aia, nu-nu-nu, ailalta, imi indesi la loc cuvinte in gura si scoti altele, mai potrivite, imi pui o bere in mana, te ridici si mi-o iei, imi pui un ceai, te dai putin in spate si privesti cu incantare si multumire. Arata bine toata scena, nu? Ca in povestile din capul tau. "Mi-a placut.". Atat ai de spus, ca restul ai vorbit imaginar. Simt cum mi se umfla o vena pe frunte, simt cum m-as ridica, te-as lua de umeri si te-as scutura, nu-nu-nu, de barbie te-as lua si te-as scutura. Si ti-as striga spune-mi odata, gaseste-ti cuvintele, mesteca-le bine si spune-mi, ca nu mai rezist, da-o-n ma-sa de treaba! Nu-nu-nu, m-as aseza langa tine si te-as privi si eu ca un sfinx. As comunica si eu cu tine filotic. Sa vedem daca-ti place. Touché, Pussy Cat!

Stii ce ti-as zice la una dintre intalnirile noastre imaginare din mintea ta imaginara? Dupa ce lugu-lugu si magarusi si corcodusi infloriti si privit detectivistic? Ti-as  zice ca nu suntem doua personaje din cartile alea bune pe care le citesti tu. Nu-i nevoie sa presupunem si sa tricotam povesti cu dialoguri sprintare, sa bem ceaiuri si sa dramatizam, sa tragem cateva duble pentru fiecare scena. Ma scoti din minti cand te vad cum imi inregistrezi fiecare miscare, fiecare vorba, fiecare muschi. Ca sa te duci acasa la tine si sa te asezi intr-un colt, sa murseci bine totul si sa mai joci toata scena in mintea ta aia imaginara, in care o sa stergi, o sa adaugi, o sa exgarezi, o sa omiti, o sa bagi sub pres, ah, pardonez-moi, sub covorul de Bukhara in nuante prafuite de ani. Ti-as zice ca suntem oameni din realitate, oameni adevarati, din oase si procente variabile de carne si grasime. Traim intamplarile o singura data si, a dracului treaba, nu au muzica de violoncel pe fundal. Scoatem pe gura ce putem mai bine si-apoi ne smulgem parul pe motiv de esprit de l'escalier

-sursa foto-
Cateodata, in zilele in care traiesti in realitatea in care traiesc si eu si nu intr-una din cartile tale, imi spui mai multe si-mi scrii mai pe scurt, doar randuri, fara printre-randuri. Bai, in zilele alea asa am o impresie ca am mai urcat o pozitie pe o lista de-a ta imaginara de lucruri-de-facut... Faza misto e ca aproape ma bucur. Imi si imaginez o zi de maine imaginara in care o sa traiesti tot in aceeasi realitate cu mine si-o sa vorbesti chiar cu mine, nu cu imaginea mea imaginara in designul mintii tale imaginare, boala grea si contagioasa fuga ta de realitate, vezi, mi-ai dat-o si mie.

Da, ar fi chiar stilul tau. Sa ma treci pe o lista cu lucruri-de-facut odata intr-o zi cu soare, la amiaza, nu-nu-nu, la sase dimineata cand nu e nici tipenie de om pe strada si tot orasul e al tau, nu-nu-nu, al nostru si pac! si eu la bratul tau apar.

Hai odata. Pune-ma dracului sus pe lista aia si hai sa vedem cum facem. O sa stau sa racai palimpseste, sa descifrez mesaje, sa traduc din tine in mine, sa vorbesc sfinxeza, sa ma gandesc la ce-a vrut sa spuna autorul cand a spus. C'est la vie, Lily, facem si literaturi, numai hai odata. Vorbeste-mi cu gura si cu cuvinte.




6 comments:

Ioana_du said...

Ah................. :) :) :)

Magarul de Aur said...

A, nice, nice! M-a amuzat totusi sa vad cum te-ai manjit cu draci pe la gura, tocmai dumneata cu vorbirea aia aleasa :p Semn de personaj bine construit. What next?

Dănu said...

@Ioana: :P Sunt surprinsa ca ti-a placut.

@Magar: din seria asta, nimic. Doar pentru ca eu vorbesc frumos nu inseamna ca nu pot injura prin gura unui personaj :P

Ioana_du said...

Oh c'mon, cum adica "din seria asta nimic"?!?
Te rog insistent sa reconsideri aceasta afirmatie.

Cat despre placut, sigur ca mi-a! Nu m-am recunoscut asa cum am facut in prima parte, dar e foarte bine scrisa si mi-a placut si ideea!

I'm gemeni you know, imi plac toooot soiul de lucruri neasteptate :P

Dănu said...

Nu reconsider nimic. Nu mai am ce spune fara sa devina totul prea dramatic. As ajunge la ranile pe care le fac celorlalti oamenii care au prea multe carti si filme in cap :P Si nu sunt sigura ca vreau sa ajung acolo...

Magarul de Aur said...

Pe bune daca nu dau link unor tipe mai dramatice-regine, doar ca sa vada acest ultim comentariu al tau. Multe bube fac filmele din capul femeilor.