Friday, June 28, 2013

Vindiac

Amos Oz povesteste in romanul sau autobiografic cum intr-o dimineata, imbracandu-se pentru o intalnire importanta, a pus pe el un vindiac. Eu am facut ochii mari pentru ca imi scapase cuvantul dupa atatea recitiri si pentru ca imi imaginam o hidosenie de haina lunga de fas, care sa protejeze contra vantului. Urasc fasurile, desi la domnul chiar ar fi cadrat, in kibbutz nu prea se poarta stofe. Goes with the leftism.

Eh, uite cum arata:
-sursa foto-



Fix ca un duffel coat. Probabil vin din limbi diferite, cuget eu si caut pe magnificul dexonline, ce ne-am face fara el... Eu una ar trebui sa scot mai des DEX-ul mare si incomod de sub un teanc mare si incomod de alte dictionare :P

VÍNDIAC, vindiacuri, s. n. Haină scurtă special confecționată pentru a apăra de vânt; canadiană. [Acc. și vindiác] – Din germ. Windjacke.

víndiac/vindiác (vin-diac/vind-iac) s. n., pl. víndiacuri/ vindiácuri

VINDIÁC s.m. Haină scurtă specială confecționată pentru a apăra de vânt; hanorac. [Pl. -curi. / < germ. Windjacke].


No comments: