Friday, June 7, 2013

Bulinute despre oameni si semne

  • Deunazi, Niciu' avea niste nelamuriri sufletesti. S-a ridicat si s-a dus sa insemne ziua in calendar cu un semn de intrebare grosier, facut din creionul albastru, mare si neascutit de ceva vreme. Eu stateam pe jos pe parchet, insemnand diverse in agenda, pentru ziua de maine. 'Ia uite, spune ea pe-un ton obisnuit, de parca m-ar fi intrebat daca mai avem unt. O inima e alcatuita din doua semne de intrebare.' Si uneste primului semn de intrebare un altul, in oglinda. Nu stiu ce sa zic. In scris arata bine, in  imaginatie arata grozav. In realitate e mai aiurea cu doua inimi si cu doua semne de intrebare.
  • Cartile cu Winnetou, pe care le-am citit lipita de-un prun in livada unui unchi, acum foarte multe veri,
    -sursa foto-
    aveau ca separare intre partile diferite ale unui capitol o grupare dragalasa de asteriscuri, triunghiulara cumva. Am aflat ca se cheama asterism. Am gasit una de curand, intr-o carte veche, cumparata de la anticariatul ala cu usa micuta de pe coltul strazii Hristo Botev. Mi se pare ca simbolizeaza frumos finaluri aparente si ca ar arata de poveste tatuat pe interiorul ascuns de bratari al incheieturii mainii.
  • Koy no Yokan, o expresie japoneza care concentreaza in ea o poveste intreaga. E vorba de senzatia aia pe care o ai cand intalnesti pe cineva si stii ca voi o sa aveti ceva de trait impreuna. In original, e vorba despre o poveste de iubire. In traducere, mie mi se intampla cu oameni langa care stiu ca trebuie sa stau ca sa invat ceva mare de la ei. Nu neaparat iubire. Lectii majore ca pastrarea cuvantului dat indiferent de pret, iertarea slabiciunilor si lasitatilor umane, asteptarea cu rabdare. De-astea, pe langa care iubirea e chiar lectie mica. Din pacate, nu stiu cum sa raman pe langa ei de fiecare data cand am senzatia ca ar trebui.
  • La fel cum avem termeni de alint pe care-i folosim in comunicarea noastra per os, ar trebui sa avem
    -sursa foto-
    semne de alint pe care sa le folosim in biletelele lasate prin casa. In zapada din fata ferestrei, pe parbrizul cam murdar, pe oglinda aburita din baie. You get the point ;) Eu am pastrat toate biletelele cu semnul asta. Acum sunt bagate pe undeva la hartii vechi dar importante, insa gandul ca le am ma face sa zambesc larg cateodata.
  • Vrei sa inveti sa spui un cuvant greu si frumos? Mamihlapinatapai. Spune de trei ori :) Inseamna privirea AIA cand si tu stii si el / ea stie, si tu vrei si el / ea vrea insa niciunul nu-si asuma sa faca. Da, unii sunt chiar atat de complicati si lasi. Citeste aici mai multe dragalasenii intraductibile. Eu sunt momentan ocupata sa ma infatuez cu "cafune". Adorabil, zau asa.
  • Ce mi-as mai face un tatuaj, mic, ascuns, plin de sens! Semn de trecere, vezi tu... Ca sa tin minte.

2 comments:

rusoaica said...

Mi-ai dat de gandit cu unele dinb punctulete. Trebuie sa aprofundez. Multumesc. :)

Dănu said...

Cred ca-mi place sa dau de gandit, desi, yet again, it is your doing ;)