Monday, May 20, 2013

Trei doamne

Sunt trei doamne pe care le citesc de multa vreme. Plec cu greu de pe paginile lor. De fiecare data ceva mai desteapta, mai bogata sufleteste si mai deschisa si cu mai multa mirare.

Nu le cunosc si nici nu stiu daca vreau. Imi plac foarte mult corolele de minuni, mai abitir la oameni decat la lucruri. Cateodata mi se pare ca le cunosc pentru ca gasesc in povestile lor segmente din povestile mele. Alteori mi se pare ca ma cunosc ele pe mine pentru ca par a se mira special pentru mine sau par a povesti despre segmente din mine.

Desigur ca nimic din toate astea nu e real. Doar e, exista, se afla. Real este ca imi dau seama ca pun bucati din ce invat de la ele in mine si sunt acceptate, ca de la un donator perfect compatibil.

Ma bucur mult pentru mine, ca ma imbogatesc. Ma bucur la gandul cum o fi sa fii ca ele.

Adorabila viata.

Uite-le aici, sa le citesti si tu si sa gasesti ceva care sa vorbeasca sufletului tau:


PS: o fi fost prin vara dinspre clasa a doua spre a treia. Doamna Coman ne daduse de invatat niste poezii, "pe de rost". Printre ele si "Trei, Doamne, si toti trei!". Nu mai am in memorie detalii despre zilele in care am invatat-o. Tin insa minte coperta, dintr-o hartie usor pufoasa, ca o gutuie. Si mai tin minte dupa-amiaza de duminica in care m-a ascultat mama. Eram in dormitorul mic, cu jaluzelele trase. Jaluzele de-alea care se rulau, din fasii de lemn intretesute cu fire rosiatice. Dormitorul era plin de lumina asta usor rosie, mama statea pe recamier, cu cartea in mana, in rochia aia cu bretele pe care si-o cumparase de la mare iar eu stateam in picioare in fata ei si recitam, ruland in pumni surplusul de material de pe pulpele pantalonilor.

Mi-am amintit de asta pentru ca si acum invat poezii. Acum nu ma mai pune nimeni si, in plus, le invat "by heart", minunata expresie.

2 comments:

Monica said...

Mulțumesc frumos! (le ador pe Klara și pe Lola! Ori de câte ori mă agit, merg pe paginile lor pentru, dacă o fi exprimând bine ce simt după ce le citesc, aliniere.) Mai merg în vizită pentru același lucru și la Zgomot Alb. Aici vin, în schimb, ca să respir prospețime. De mult aveam în gând să-ți spun asta și uite că s-a ivit momentul! Numai bine,

Dănu said...

Wow. Saru'mana.

Am notat si Zgomotul Alb, ca nu descoperisem pana acum si alinierea imi place si mie :)

Sa ne tot citim cu bine!