Wednesday, April 24, 2013

Cumintenie

"E destul de mica camera mea / dar incap toti prietenii mei in ea / Stau in picioare, se-aseaza pe jos / In rest sunt cuminti si vorbesc frumos"

Sunt frumosi oamenii cuminti. Frumosi si subestimati.

Oamenii cuminti vorbesc frumos si cu respect. Nu vor sa supere pe nimeni si nici nu supara. Se culca devreme si se trezesc devreme. Le place dimineata, le place si seara si miezul zilei. Le plac multe pentru ca au un mindset pozitiv.

Oamenii cuminti nu prea se plang. Nu polueaza mediul si clipele celorlalti. Oamenii cumintii stiu sa astepte sa treaca. Oamenii cuminti rabda.

Oamenii cuminti se bucura sa afle lucruri noi si le impartasesc altora atat de natural, fara sa faca pe desteptii si maharajahii.

Oamenii cuminti sunt modesti si nu se dau in stamba.

Oamenii cuminti sunt mai tacuti. Mananca sanatos. Gatesc acasa. Fac picnicuri si isi strang prietenii.

Oamenii cuminti nu se cearta cu sotia, sotul sau mama. Au rabdare sa ii treaca celuilalt excesul de simtire. Pentru ca si celalalt a asteptat candva sa le treaca lor.

Oamenii cuminti nu te tin cu jumatatile de ora la telefon doar ca sa-si ostoiasca ei starea, daca stiu ca nu esti cel mai mare fan al telefoanelor. Oamenii cuminti trimit sms-uri, ca sa nu fie intruzivi.

Oamenii cuminti spun "multumesc" si "te rog frumos".

De multe ori, oamenii cuminti sunt timizi. Si pentru ca stau ascunsi, nu-i vezi. Trebuie sa-i descoperi ca pe comori.

Eu ii caut, ii caut cu rabdare. Vreau sa-mi umplu lumea cu oameni cuminti, ca sa invat de la ei si sa fiu si eu mai buna.

Si eu vreau sa fiu un om cuminte.


PS: intotdeauna rad pe infundate cand aud versurile astea despre prietenii cuminti care vorbesc frumos.

5 comments:

Dorin said...

Mi-a placut foarte mult aceasta postare fiindca intr-o mare masura ma regasesc in cele scrise aici. Si mie imi sunt dragi oamenii cuminti insa trebuie sa interactionezi mult cu un astfel de om pentru a-l putea incadra in aceasta categorie.

Dănu said...

Dorin, ma bucur ca ti-a placut. Mie mi se pare ca pe oamenii cuminti ii recunosti usor dar ii cunosti greu.

Si e foarte bine ca e asa, ei nu sunt pentru oricine.

In alta ordine de idei, poate bem un ceai in trei. Some day :P

Dorin said...

Intotdeauna ne-a facut placere sa ne intalnim cu fostii nostri colegi si sa depanam amintiri...:)

Dorin said...

Apreciez in mod deosebit si melodia lui Nicu Alifantis. Cu melodiile lui eram delectat la fiecare ora de muzica in liceu. Alifantis este absolvent al aceluiasi liceu pe care l-am terminat si eu iar fostul meu profesor de muzica, Dorin Sipos, cantand mult timp alaturi de Alifantis. Melodiile lui Alifantis imi amintesc de anii liceului...

Dănu said...

Dorin, bun, pai stabilim o data si ne vedem :)

Si mie imi place foarte, foarte tare domnul Alifantis si sunt putin invidioasa pe orele tale de muzica din liceu. Eu invatam despre componenta unei orchestre simfonice si nu mi-a fost de folos decat sa ma dau mare cu ce-a mai ramas din cunostintele alea, cand merg la opera :)