Friday, April 26, 2013

Bulinute de vara din april

Sa tin minte, peste ani, ca in april al lui 2013 a venit putin vara si a fost bine.
-sursa foto-

  • am impachetat, in soarele galagios din centrul vechi, cadouri pentru o taura frumoasa si cuminte. Ne-am amintit de vara in care am cunoscut-o. Unii se fac mai si mai si mai pe masura ce strang ani.
  • imi este aproape imposibil, in acest oras mare, divers si plin de mancatorii exotice, sa gasesc ceva care sa fie picant pe bune, in gura, nu doar descriptiv, pe hartie. Deja ma amuza cand aud avertizarea grijulie "sa stiti ca e picaaaant". I snack on chillies, m'darlings.
  • miercuri seara, iesind de la cursul cu domnul Berti, am dat nas in nas cu definitia unei "balmy night". Aerul era cald si chemator, vantul mangaia usor antebratele, gleznele si obrajii, orasul mirosea a condimente si flori de liliac. Oamenii erau imbracati lejer, materiale spumoase se zburataceau in vant pe la muchiile cladirilor. Noapte de umblat la brat, depanand povesti de apropiere.
  • multe camasi albe. Calcate impecabil, cu belsug de bratari, neglijent ciufulite, cu maneci rasucite descoperind antebrate puternice cu par carliontat sau incheieturi sculptate, capete de ulna despre care se pot scrie poezii. Cu buzunare la piept in care incap tot felul de minuni. Uneori si oameni mici si indragostiti, care nu vor decat sa fie lasati sa se refugieze in buzunarul fiintei iubite si sa stea acolo pentru totdeauna sau pana mor, whichever comes first.
  • cantecul mierlelor in linistea de la 11 noaptea si fasaitul aricesc de dupa 12;
  • inghetata noua de la bigmilk arata de parca ti-ar putea provoca, singura si fara sa faceti barem contact, chestii care nu se spun in public.
  • pe zi ce trece, bobocii de rata au curaj sa se aventureze putin mai departe de mama lor si gramada de frati. Sa progresam si noi zilnic fata de ieri.
  • in autobuz, o scena induiosatoare. Un tanar de vreo 23-24 de ani, frumos imbracat intr-o camasa (alba, vai!) impecabil calcata, se ridica de pe scaun, se apropie de usa si pana la statie scoate un balsam de buze, se da; scoate un servetel, se tamponeaza de excesul prea feminin; scoate un pachet de airwaves (preferata mea), ia o pastila; isi verifica anxios camasa la mansete, guler si nasturi.
  • pe Regina Elisabeta colt cu Brezoianu, pe bicicleta, un tip quite hip, cu pantofi galbeni ca toate lamaile din lume, ducea undeva si cuiva un buchet mare de lalele galbene si cumva franjurate la varfuri.
  • am ajuns, in trei zile consecutive, sa astept troleibuzul pe trotuarul de pe care am privit in sus la un balcon anume, acum parca un secol. Pustiu, balconul. Alive and kicking, I.
  • memorabila primavara in care au inceput sa-mi placa cainii. Cei cu stapan. Cu ochii lor umezi si plini de speranta, cu coditele binedispuse si capetele care incap perfect sub palma mangaietoare.
  • pe trotuarele care duc la Origo, numai inscriptii geniale. Give me the coffee and nobody gets hurt. Coffee is always a good idea. Plantutele de cafea seemed to be thriving. Tre' sa ma duc sa le cer some tips. Imi vine sa ma apuc sa beau cafea, ei o fac sa para atat de grozava!
  • am bronz de alergator :) Asta e intotdeauna semn de vremuri bune.
  • niste plopi precoci din Titan au facut deja puf. Puffy times ahead. Ar trebui ca un japonez sa faca un film de-ala de-al lor despre dupa-amiezele calduroase si lenese de duminica, cand in aer puful de plop pluteste parca mai lent decat ii comanda legile fizicii.
  • e atata poezie in luna lui april! Ma simt ca acasa in luna aprilie. Imi prie(r)ste.

4 comments:

Ioana_du said...

Ha! Articolul asta imbulinat este ASA de!
>:D<

Dănu said...

Esti draguta, multumesc :)

Miha said...

Eu plopi nu gust, dar cafeade unde zici tu as gusta. Intreb daca am avoie si ma duci?

Dănu said...

Nu-ti dau eu voie! Nu e buna cafeaua pentru bebe. Poate, poate bem un roiboos. Te pup, uite, ca sa nu te superi pe mine :*