Wednesday, March 27, 2013

Lucruri subestimate si lucruri supraestimate

Subestimate sunt, in ecuatia unei vieti bune:
  • somnul suficient, devreme si odihnitor;
  • loisir-ul si timpul alocat pentru stat degeaba, cu ochii pe fereastra, pe pereti, pe tavan;
  • hidratarea cu apa si infuzii de plante. Alain de Botton spunea ca de multe ori disperarea este doar lipsa de somn combinata cu deshidratare...;
  • imbratisarile si micile atingeri umane, non-sexuale;
  • sarutul. De fapt, saruturile. Ma rog, maratoanele de.
  • salatele pline de lucruri vii ca frunzele verzi si crocante, germenii, legumele zemoase;
  • merele cu scortisoara si bananele cu mana si in cantitati nerusinate;
  • dusul si toate procedeele umane de curatire;
  • sms-urile ghiduse;
  • darurile mici-mici;
  • portiile de ras din motive variate si cat mai stupide;
  • fundalul muzical al zilelor noastre;
  • invatarea;
  • joaca si interactiunile cu copiii;
  • intalnirile cu oameni calmi, buni, neagitati, mai putin anxiosi, luminosi. Ca niste licurici sunt :)
  • rabdarea cu micile imperfectiuni ale celuilalt si, mai ales, ale noastre;
  • pacea interioara bine asezata, puternica si care sa nu fluture, ca o trestie, la orice miscare din exterior.

Supraestimatele:
  • adevarul: a-l spune altora ca ei nu-l vad, a-l spune indiferent de consecintele umane, a ni-l spune noua in detrimentul blandetii si al iubirii pentru noi insine si gresalele noastre;
  • zaharul si prajiturile.
  • a avea dreptate, a-l controla pe celalalt, a te dovedi tu mai cu mot decat el;
  • gadget-urile;
  • orele de munca;
  • egalitatea intre femei si barbati, din care doamnele ies mai mereu ciufulite, isterice si incercanate;
  • dreptatea.
Tu ce-ai mai adauga? Si de-o parte, si de alta.

6 comments:

rusoaica said...

eu aș mai adăuga:

subestimate - bunul simț, componenta spirituală (de orice natură ar fi ea), vorbele bune spuse celorlalți, iertarea

supraestimate - importanța banilor în viața fiecăruia, puterea și/sau dominarea, formalitățile

Miha said...

Subestimate: cafeaua cu to' cu miros :P
Supraestimate: bebelusii, te fac knock-out si nici nu s-au nascut...

@rusoaica: iti sterge dani comentariul, formalitatile sunt bune. Politetea e mult subsetimata.

Danonino said...

@Miha: doar mirosul pentru mine, multumesc frumos :) La politete ai dreptate: este subestimata, ma mir ca am uitat sa o trec in lista. Stii afisul ala de pe FB, "politeness is so rare nowadays that some people mistake it for flirtation".

@Rusoaica: bunul-simt, excelenta completare!

rusoaica said...

oh, poate nu m-am exprimat atât de bine pe cât aș fi dorit: dacă am spus de formalități, m-am referit strict la discursuri interminabile de bun-venit (deși majoritatea cască de somn), pupături în vânt, de complezență, eternul și omniprezentul „ce mai faci?”, deși pe nimeni nu interesează răspunsul la fel de formal - „Bine”, ...
în general, lucruri care sunt făcute doar pentru că „așa trebuie”, lucruri de fațadă, lucruri pe care dacă ai avea puterea, nu le-ai face. Nu cu drag.

Danonino said...

Hmmm... "ce mai faci" e pur si simplu ritualic, mie asa mi se pare. Si oricum, nimic nu te opreste sa raspunzi mai altfel. Am si scris un articol despre asta pe cand ma jucam pe empower.ro (ca tot am vazut ca-ti place).

rusoaica said...

Da, am citit articolul respectiv, iar de raspuns la intrebarea "ce mai faci?"eu chiar raspund altfel, tocmai pentru a evita sa las impresia de automatism.

Empower l-am descoperit tot prin intermediul blogului tau.