Friday, February 8, 2013

Eu aleg clarinet



(play first, read second ;) )

 Fernando Savater a spus undeva (in Mira por donde, da' nu gasesc acum pagina, sa exemplific) ca nu ne definim decat in paguba noastra spunand despre noi doar un pomelnic reiterat si imbogatit periodic despre ce nu ne place, ce ne dezgusta, ce ne enerveaza, ce ne scoate din sarite, ce ne face sa ne urcam pe pereti de nervi.

Ah, o sa spui, naivitate, danonino, naivitate. Viata e grea, ploaia e rece si oamenii sunt rai, o sa vezi tu cand o sa te faci mare...

Si, pentru ca sunt deja mare, uite ca am vazut. Ca e alegerea mea sa ma tavalesc in mocirla (de la ploaia cea rece, pare-se) neplacerilor si iritarilor. Ca pot vorbi despre ce imi place si nu despre ce ma irita. Ca pot continua sa descopar, sa ma minunez de lume. Ca pot continua sa invat si, astfel, sa pun macar in chestiune cinismul care pare a creste proportional cu firele albe (chiar cu cele ascunse sub vopsele!). Ca pot sa nu poluez lumea si pe cei din jurul meu cu eterne, nemaisfarsite si adesea lipite intre ele deprimari combinate n luate cate k.

Zambeste cineva atotstiutor acolo, care sopteste in barba peter pan, negare si fuga de realitate? Zambesc si eu, ca mie tocmai realitatea mi se pare minunata, nu fantezia. Zambesc, ca eu atunci cand am o problema nu sar ca hamsterul in roata, sa invart tot aceiasi centimetri sub labute, fara progres.

Eu, cu alegerea mea facuta iute si fara a sta pe ganduri (caci nu, cine ar vrea mai degraba o viata trista, indiferent de ce primeste de la soarta), iti spun ca in ultima perioada am descoperit o gramajoara buna de lucruri noi care mi se par minunate:

  • sa pleci mult mai devreme de-acasa pentru un eveniment, astfel incat nu doar sa ajungi la timp ci sa ai si vreme de-o prajitura si-un chillout time;
  • sunetul de clarinet, asa rafinat si dulce si vesel;
  • am citit Jocul lui Ender si Vorbitor si m-am bucurat o saptamana intreaga de descoperire, dupa ce mi-a fost putin ciuda ca nu am citit mai devreme;
  • lectiile cu domnul Berti Barbera. Am plecat incantata, emotionata, ravasita: mai sunt multe minuni de care eu nu stiu? Sa ma fi facut dumnezeu mai putin plangacioasa, barem :)
  • ca nu e nimeni pe strada cand ploua. Tant mieux, toata strada e a noastra!
  • Cafe Lumiere; nu e nevoie sa pac-pac si bum-bum ca sa fie frumos; poate sa fie doar pace si liniste si lumina si cadre neobisnuite. Multumesc :) ;
  • varza acra :P
  • ca acum am partener pentru Institutul Francez si pot sa spun mai des "on y va?" si "allons-y". Multumesc :) ;
  • mi-am recuperat diminetile si sunt asa frumoase! Lenese, marete, pline de idei.
  • la slujbele de seara din biserici se inalta rugaciuni pentru ceilalti. La Coltea, intr-o seara tare rece, s-au rugat pentru bucuresteni. A inflorit ceva pe interior cand mi-am dat seama ca, de ani buni, niste oameni pe care nu-i cunosc s-au rugat si pentru mine. Ceea ce explica de ce gasesc atatea minuni.
  • si inca putin clarinet:

  • Ia, scrie-mi o lista cu niste lucrusoare care iti plac tie in ultima vreme.

5 comments:

Ioana_du said...

Well.........
- Imi place noua reteta de biscuiti pe baza careia fac pe gospodina lately. Imi place si ce rezulta din toata treaba asta!
- Imi place Rock FM la prima (mea) ora, in troleibuz spre birou.
- Imi place foarte tare ce scriam candva si imi place ca-mi vine sa scriu din nou :)

Sigur mai sunt lucruri de spus, dar imi place si sa fac pe misterioasa :P

Alx said...

Mie mi-a placut in ultima vreme sa ma vad cu tine, sa mananc mandarine, care ar trebui sa se gaseasca si vara, sa primesc felicitari pentru ziua mea, sa imi cumpar cadou singur si cam atat din pacate. Mai tarziu poate o sa fie mai multe.

Danonino said...

@Ioana, @Alx: multumesc frumos ca mi-ati povestit si despre listele voastre. Si ca faceti pe misterioasele si ca sperati sa fie mai multe.

Bune si mandarinele (da' sa fie multe!), bun si Rock FM :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.