Wednesday, February 27, 2013

Alabastru

-sursa foto-
En un lugar de la Mancha de cuyo nombre no quiero acordarme, pe cand eram eu mica, se face ca am spart un caine mare din alabastru. Mai mare decat mine. Nu am stiut ce este alabastrul si nici nu am intrebat, pentru ca se pare ca patrupedul fusese un cadou foarte pretuit insa cu karma proasta si cand a plecat a lasat in urma o mama intristata si suparata. De-a lungul anilor, am unit si eu punctele si am concluzionat ca fusese vorba de un patruped-bibelou si, probabil, albastru.

Am citit ieri o carte in care era un palat din alabastru si jivina mi ti s-a materializat din amintiri in fata ochilor. Am decis sa-mi rezolv necunoasterea, via dexonline.


ALABÁSTRU s. n. Varietate de ghips cu aspect de marmură albă străbătută de vine transparente, întrebuințată la fabricarea unor obiecte ornamentale. – Din it. alabastro, lat. alabastrum.

ALABÁSTRU n. Ghips alb microgranulos, cu aspect de marmură, din care se fac obiecte de artă și ornamentații. /alabastro
, lat. alabastrum
ALABÁSTRU s.n. Varietate de ghips asemănătoare marmurii albe, din care se fabrică obiecte de ornament. [< lat. alabastrum, cf. germ. Alabaster, it. alabastro].

Regretele mele tind acum spre zero. In imaginatia mea arata mult mai frumos. Era albastru cu incrustatii argintii si negre.

2 comments:

aspam said...

si eu credeam cand eram mic ca abanos e ceva oarecum alb, si azulejos sunt albastre :D

Danonino said...

Vai, da, imi amintesc ca m-am intristat sa aflu ca azulejos nu sunt toate albastre. Bine ca macar cele mai frumoase suntcele albastre:)

Alba ca Zapada avea parul ca abanosul. Si mama ei chiar zice ca vrea o fetita cu parul negru ca abanosul.
Aceasta greseala este impardonabila :P