Friday, February 22, 2013

A feeling of tenderness

"This time he could not keep his mind on the words before him. He remembered Mick. He wondered if he should have sold her the packet of cigarettes and if it were really harmful for kids to smoke. He thought of the way Mick narrowed her eyes and pushed back the bangs of her hair with the palm of her hand. He thought of her hoarse, boyish voice and of her habit of hitching up her khaki shorts and swaggering like a cowboy in the picture show. A feeling of tenderness came in him. He was uneasy."

La paragraful asta, Carson McCullers had me. Nu stiu de ce mi-e intotdeauna teama pentru artificiile verbale ale lui Rushdie atunci cand descopar un autor nou si ma indragostesc la prima citire... Atavismul fidelitatii, al lui Unu.

Cred ca mi-a placut din cauza cuvantului "tenderness". Mi se pare ca sunetele in plus din engleza il fac mai dulce si mai mangaietor decat varianta lui din limba romana. "Dr" prea aproape una de alta suna dur.

Mi se intampla des sa imi vina sa mangai sau sa iau in brate oameni mai mult sau mai putin cunoscuti pentru ca isi ruleaza mansetele anxios intr-un anumit fel, pentru ca stau cocosati ca sa-si protejeze inima de alte rupturi, pentru ca isi lipesc in metrou genunchii de genunchii sotiei sau isi zambesc ghidus propriei reflexii, gandindu-se, probabil, la persoana pe care urmeaza sa o intalneasca.

Bineinteles ca nu o fac. Nu e potrivit din punct de vedere social si deh...unele conventii trebuie musai respectate. Si da, uneori tandretea te face sa te simti uneasy.

8 comments:

Anonymous said...

Although you can't go back to any songs, you can skip songs, mark them as ones you like or dislike, and browse the names, bands, and CD the song is on of all the songs that have played already. Perhaps the best thing to do is keep an eye on the promotional deals and be ready to pounce quickly when a suitable one comes up. Additionally, some new attributes make it even easier to make radio buttons do exactly what you want them to do.

My homepage :: http://www.myfunnytweets.com/blogs/25818/27433/best-ways-to-market-your-online

Ioana_du said...

"In Mexico City, chiar in centru, s-a cascat o groapa, o prapastie lata de treizeci de metri. A inghitit autobuze, chioscuri, copii. Ani de zile apa a fost supta din straturile freatice pentru a astampara setea orasului, si iata acum razbunarea pamantului. Tesatura suprafetei e impletita dedesubt. Si aici, in Manhattan, cladirile incep sa se clatine. La cateva strazi spre nord de patul meu de alama, o constructie de piatra a inceput sa scuipe caramizi. Casa a fost inconjurata cu o retea care sa-i apere pe pietoni.In New York oamenii se arunca mereu din case, dar de asta data e ceva nou. O casa care se arunca din ea insasi"

In apararea articulatiilor verbale ale lui Rushdie, cu un scurt fragment care nici macar nu este ATAT DE ca altele :)

Iertare, rogu-te, dar nu pot sa nu-l apar pe fratele meu geaman de fix 19 iunie :P:P:P

Danonino said...

Bun. Bine ca-l aperi tu, eu doar ma tem profund pentru el, de fiecare data. Plus ca ma gandeam ca se apara singur, ca-i barbat... Eu eventual inchid un ochi cand se clatina.

Ioana_du said...

Eu incep (de fapt am inceput de ceva vreme) sa ma ingrijorez de faptul ca mie nu mi-l clatina nimeni!
Pentru o gemeni ca mine e ingrijorator! Sa fie, vorba cantecului, the end of the world as we know it!? :P

Danonino said...

Neaaaah, e o accentuare de personalitate literara :P Sa-mi zici tu de care am eu si de care ai tu.

Danonino said...

PS: la ce pagina ai ajuns? Ca tot rasfoiesc si nu gasesc. Poate te prind din urma, ca eu citesc gen 100 metri cu garduri imaginare.

Ioana_du said...

In varianta Polirom (nu stiu daca exista alta) fragentul acesta este la pagina 447. Eu am ajuns la 463. Dar merge greu, ca sunt eu pe dos.

Cat despre accentuarile de personalitate......C'mon, suntem gemeni! Suntem echilibrate, ce naiba.... :D:D:D

Danonino said...

;)