Tuesday, October 30, 2012

Contumacie

Dupa ce mi-am petrecut o dupa-amiaza intreaga, acum putine zile, disecand legea drepturilor de autor si cum se aplica ea pe internet (sa vezi ce de cuvinte am intalnit acolo :P ) si just a little bit of jurisprudenta, cand am dat peste "contumacie" intr-o... poezie mai ca mi-a venit sa chicotesc.

Ia te uita ce vrea sa spuna poetul (via dexonline):

CONTUMACÍE s. f. Absență nejustificată de la judecată a inculpatului ◊ Loc. adv. În contumacie = în lipsă, fără a fi fost prezent la proces. – Din fr. contumace, lat. contumacia.
CONTUMACÍE f. jur. Absență nejustificată de la un proces penal a inculpatului. A fi condamnat în ~. [Art. contumacia; G.-D. contumaciei; Sil. -ci-e] /contumace
, lat. contumacia
CONTUMACÍE s.f. Absență a unui inculpat de la judecată. ◊ În contumacie = în lipsă. [Gen. -iei. / cf. it. contumacia, fr. contumace, lat. contumacia – nesupunere].

Sunt din ce in ce mai pregatita sa castig urmatoarea partida de scrabble. La care, totusi, o sa ma prezint. Mai am ceva de lucru pana sa le pot castiga cu puterea mintii, de la distanta. Cave danoninem!


5 comments:

Dorin said...

O mare parte dintre acuzatii din procesele de la Nuremberg au fost judecati in contumacie de ex. :D Iar atunci cand s-a savarsit o fapta penala si nu se cunoaste persoana faptuitorului urmarirea penala se declanseaza "in rem". Urmarirea penala/judecarea in contumacie presupune ca se cunoaste autorul faptelor dar el nu este prezent in faza de urmarire/in faza de judecata a actiunii penale. :) Pana la sesiunea din ianuarie trebuie sa visez toate informatiile astea :D.

Danonino said...

Dorin, mult succes in ianuarie! Totusi, sunt sigura ca o sa visezi lucruri mai frumoase decat astea :)

Multumesc pentru toate precizarile suplimentare.

PS: ce mai inveti? Post-universitar sau ti-ai gasit o noua pasiune?

Dorin said...

Multumesc pentru urare.

Mi-am regasit o veche pasiune. Sau poate am corectat o greseala din din 2003. Sunt in anul 3 la drept dupa ce in 2003 am renuntat la drept si am ales o optiune pe care o cunosti si tu ;). Din pacate optiunea din 2003 nu prea mi-a fost de folos pana acum. Chiar asa, privind retrospectiv dupa atatia ani ce parere ai despre alegerea facuta in vara lui 2003? :d

PS: La postuniversitar m-am orientat spre institutia din zona Piata Romana.

Danonino said...

Haaa, ultimul an si termini! Sa fie intr-un ceas bun si sa-ti fie mai de folos.

Mie mi-a placut la Stiinte Politice, mi se pare ca mi-a deschis mult mintea combinatia de cursuri de-acolo. Daca faceam si putina lingvistica si ceva psihologie, eram incantata 100% de asa salata :P

Ma bucur mult sa aflu ca si altii sunt permanent cautatori de mai bine. Ma face sa nu ma simt ciudat pentru ca mai am de gand sa invat, intr-o forma sau alta :)

Mai ai doar o mana de luni pana la examene!!!

Dorin said...

Nu sunt in ultimul an. Se fac 4 ani de studiu. Eu sunt in anul 3 acum. Mi-a placut cum ai sintetizat experienta fspub: o salata de cursuri. :)))