Wednesday, September 5, 2012

Mici-mici...

...bucuriile mele. Da' dese ca firele de nisip si la fel de aderente. Zic saru'mana to whom it may concern pentru procentul urias de superficialitate-naivitate cu care m-a trimis in lume, s-o amusin, s-o miros, s-o ating, s-o gust si sa ma minunez de ea.

To name but a few of the latest:

  • iaurt grecesc cu miere si-o lingurita mov cu coada lunga.
  • mersul descult, pe suprafete cat mai variate. Arsura de pe asfaltul incins, textura din pietris, gadilaturile din pamantul ud, racoarea podelei din caramida, mangaierea din lemn, caldura din covorul persan. Pe cauciucul ala protectiv din zonele de joaca ale copiilor nu am mers inca, da' tare curioasa sunt cum se simte.
  • The Great(est) Pretender (ever!).
  • broderia roscata de pe marginea multor frunze. Ce eleganta prevestire a toamnei!
  • patiseria din statia de tramvai de pe Armand Calinescu. Am ... un petit faible* pentru domnul de-acolo, bland, inalt, cu unghii frumoase si voce de-aia topitoare. La ce elegant se poarta cu clientii, il suspectez a fi owner-ul. Asa un ayran bun au acoloooo... Da' si daca n-ar fi avut :)
  • cand ii vad pe geam pe domnul si doamna Voica, la brat, indreptandu-se spre piata, diminetile.
  • joaca cu Ioana. Acum exploram codrii de arama ai metocului si invatam sa o mangaiem pe pisi, sa nu o batem sau tragem de coada pentru ca o doare si se supara si-apoi ne zgarie. Si sarim pe aleea din caramida si ea spune aproximativ "falobigot", adicatelea "follow the yellow brick road".
  • sardinele. I don't know what's gotten into me. Mananc scoli intregi. Universitati de sardine isi vad carierele si visurile de marire ingropate in sucul meu gastric. Le si cant, slava cerului ca sunt deja in raiul sardinelor si nu ma mai aud: "ce sa fac daca-mi placi? / spune-mi tu daca-i vina mea / vreau sa te ocolesc, sa nu te mai iubesc / dar ce sa fac, daca-mi placi?" Pe rafturile megaimage, cum le vad, iar imi plac.
  • descopar tot felul de poezii simpatice de-ale lui Arghezi. Ghici unde :P
  • sa numar zilele pana la Balcic.
  • o rochie pe care am cumparat-o mai demult, din motiv de indragostire subita, de-aia de te lasa fara aer, si am uitat de ea, caci era iarna si volanele care nu se vad, se uita. Am regasit-o la inceput de septembrie si mai lipseste putin sa si dorm in ea, in rest o port peste tot. Awwww, puppy love.
  • am invatat de la Ovidiu si Lavinia sa fac stelute mici origami. Si fantazez la borcane din sticla de variate marimi, pline cu stelute de-astea. Mici si incredibil de dragalase si usor de facut.
  • dupa-amiezele de citit in Ioanid si diminetile de idem din curtea Stavropoleos.
  • mirosul de toamna din aer.
E plina-ochi lumea cu minunatie care sta si asteapta sa fie vazuta si incercata. 

*Alain Delorme

4 comments:

Andra :) said...

Frumos frumos :)
La mine lingurita e rosie :)

Danonino said...

Aaaaaa, de-aia lunga si draguta! Eu rosie n-am mai gasit, da' ce mi-ar mai fi placut! Pai imi mai scotea cineva lingurita aia din gura? No way Jose :P

Dorin said...

Cum se numeste iaurtul acela grecesc cu miere? :D Sa incerc sa ghicesc unde citesti poeziile de Arghezi: in reviste pentru copii? :P

PS: Iti mai fac o recomandare de carte daca nu te-ai hotarat inca: "Omul zar" si "Intoarcerea omului zar" de Luke Rhinehart. E vorba despre un om care ia toate deciziile in viata dupa o aruncare de zaruri, practic zarurile ii coduc intreaga viata.

Danonino said...

Dorin, pe domnia sa iaurt il cheama Olympus, iaurt grecesc si are pe colt un print cu un cap de statuie. E de gasit in supermarketuri, la megaimage, de exemplu, au. Miere i-am pus eu, in Grecia se mananca iaurtul asta gras cu miere si nuci.

Cat despre Arghezi, neeaaaah, din volumele lui de poezii. Redescoperite in biblioteca. Scrie mult mai mult decat poezii cu stupul de albine si cu Zdreanta. Probabil ca stii ceva Psalmi din liceu, este o serie de poezii de-a dreptul zguduitoare. Si are si de-alea de le-am categorisit eu drept "simpatice".

Multumesc pentru noua recomandare, am pus-o pe lista. Intre noi fie vorba, cred ca doua luni voi citi numai din recomandarile de la voi :) Tare ma gandesc la romanele alea istorice :)