Thursday, August 30, 2012

Khwab, Orasul Viselor

In Khwab, Orasul Viselor*, toate visele se transforma in realitate noaptea, atunci cand sunt visate. Ca piese de teatru, toate se desfasoara "in direct", pe strazi. Visul meu umbla bezmetic, intamplandu-se, si poate intra in visul tau.

De cand cu santierul din casa, am poposit temporar cu perna pe canapeaua Niciului.

Bulversat, sufletul meu a inceput sa viseze cum a gasit pe o banca intr-un parc un plic cu doua bilete frontstage la Leonard Cohen. Sufletul meu nu stie ca realitatea mea nu mai are atatia bani si... ce bine de el! M-am trezit fericita.

In serile urmatoare, perseverent, sufletul meu i-a luat la rand pe niste omuleti cu care nu am incheiat lucrurile asa cum trebuie. Cu X imi zambeam complice, peste o masa incarcata cu bunatati, in clinchet de tacamuri si cantec de voci fericite. Ce zi minunata a urmat acestei treziri cu un zambet laaaarg! Lui Z ii spuneam vreo doua. I le scriam pe-un flipchart chiar, in pozitia ideala pentru a nu pierde contactul cu sala. Visului cu Y i-ar fi trebuit bulina PG-16. Nu ar fi fost convenabil sa se desfasoare pe strazi. Am visat-o si pe micuta W, exact asa cum mi-o aminteam din acea zi in care a descoperit vantul. Cu ochii inchisi, isi ridica mainile in sus ca sa zboare.

In Khwab, Orasul Viselor, D e mai curajoasa si nu se teme ca X o sa rada de copila de ea daca i-ar zari, "de reojo", visul intamplandu-se pe strada. In Khwab, Orasul Viselor, D si-ar lua zborul alaturi de W, pe o pala de vant. Ca Nils si Martin.

Khwab, Orasul Viselor, are filiala pe canapeaua Niciului.

Am terminat cu santierul insa nu ma grabesc sa ma intorc in patul meu. Mai stau, mai visez.

Poate te visez pe tine si visul meu o sa intre in mintea ta si tu o sa te trezesti dimineata bulversat dar zambind, pentru ca te-ai visat pe tine zambindu-mi, peste o masa incarcata cu bunatati, in clinchet de tacamuri si cantec de voci fericite. Afara, pe strada, in teatrul visului meu care a trecut in mintea ta, o sa se vada ca si cum ti-ai luat inima in dinti, ai sunat si acum stam fata in fata, intre noi avem o masa incarcata cu bunatati, se aude in jur clinchet de tacamuri si cantec de voci fericite :D

*"In Khwab, Orasul Viselor, toate visele locuitorilor devin realitate noaptea si se dsfasoara pe strazi: povesti de iubire, certuri, monstri, grozavenii, bucurii, toate se ingramadesc pe aleile intunecate, iar uneori, la capatul noptii, visul tau poate sari in mintea altcuiva, ale carui vise sfarsesc - derutant, surprinzator - in mintea ta."
- din Luka si Focul Vietii, Salman Rushdie

No comments: