Monday, August 13, 2012

Inconstiente

De ceva luni (oh, cate s-au mai adunat!) ma enervez periodic pentru ca aud de la o cunostinta barfe felurite si bine umflate despre niste fete si stiu exact filiera pe care au ajuns informatiile la ea. Bineinteles ca sunt lasa si nu stiu cum sa abordez situatia: sa-i spun celei pe care o aud barfind ca nu e treaba ei, ca abia le stie dupa nume pe fetele respective?; sa-i spun celei care i-a povestit (si nu o privea deloc, facea doar... conversatie) ca i-ar prinde bine sa vorbeasca mai putin, in unele culturi este considerat chiar semn de intelepciune?

Cand incerc sa-mi imaginez un posibil scenariu ajung sa imi dau seama ca nu ma priveste neaparat ce alege sa faca un altul. Ca nu e dreptul meu sa il privesc de sus si sa-i explic, cu condescendenta, ca asa ceva nu se face. Ba chiar ar fi jenant din partea mea, considerand propriile-mi scaderi.

A se nota si ca sunt terta parte de oriunde ai privi situatia :) Ma intrig asaaaa, in the name of justice. Si atunci, de ce ma mai-mult-decat-deranjeaza? De ce nu le pot trece celor doua tipe cu vederea inconstienta? Am si eu ranile mele cu increderea in oameni, cu zgarmatul in treburile personale ale cuiva (recte ale mele) si expusul lor unui public mai larg decat ar fi fost cazul.

Din cauza propriei mele inconstiente, de-aia nu le-o pot trece pe-a lor cu vederea... :(

Pe la inceput de iunie mi-a recomandat un domn sa citesc "Un pamant nou". Am tinut-o vreme buna drept tablou, pentru ca are o coperta care mie mi se pare arhetipal de superba.


"Resentiment inseamna amaraciune, indignare, mahnire sau sentimentul de a fi fost ofensat. Sunteti nemultumiti de lacomia celorlalti, de necinstea lor, de lipsa lor de integritate, de ceea ce fac, de ceea ce au facut in trecut, de ceea ce au spus, de ceea ce nu au reusit sa faca, de ceea ce ar fi trebuit sau n-ar fi trebuit sa faca. Egoul iubeste aceasta atitudine. In loc sa treceti cu vederea inconstienta celorlalti, voi o faceti parte integranta a identitatii lor.

Cine este cel care face acest lucru? Inconstienta din voi, egoul. Uneori, "vina" pe care i-o gasiti altcuiva nici macar nu exista. Este in totalitate o interpretare gresita, proiectia unei minti conditionate sa vada inamici si sa se considere pe sine corecta sau superioara. Alteori, e posibil ca vina sa fie reala dar concentrandu-va asupra ei, uneori prin excluderea oricarui alt aspect, o amplificati. Si elementele fata de care luati atitudine in cazul celorlalti sunt cele pe care le consolidati astfel in voi insiva."

din Eckhart Tolle, Un pamant nou

Da. Cea mai mare piedica ne suntem chiar noi si mai e mult pana departe. Uof.

No comments: