Friday, June 15, 2012

Of virgula vocativule!

Multumesc Daniela. Multumesc, Daniela.
La multi ani Daniela. La multi ani, Daniela!
Sarut mainile Daniela. (nici nu exista maini pe care sa le cheme asa!) Sarut mainile, Daniela.
Of Daniela! Of, Daniela!

Adica separam orice substantiv la vocativ prin virgula de restul propozitiei.

And don't even get me started in cat de dizgratios este bietul vocativ asaaaaa, de la natura. Se zbarlesc pana si tiglele de pe acoperis cand mai rasuna cate un "Octavianeee!" / "Constantineee!" / "Catalineeee!". Pe mine, dupa ce ma irita, ma face sa ma umflu de ras pe ascuns amintindu-mi de replicile alea tacky din "Liceenii" sau "Declaratie de dragoste": "Stai, Alexandre!"

Asa. Acum ca am lamurit si asta, caci, evident, nu se putea fara, cadea cerul sau barem un nor macar, am sa-mi cer iertare. Doar frustratii corecteaza erorile gramaticale ale celorlalti. Cu totii avem niste zile mai cafenii raspandite de-a lungul intregului an calendaristic; insa ce si-or fi spus zilele mele cafenii pe anul asta (cred ca au folosit si vocativul popular, mind you), hai sa mergem organizate si tinute de mana, lant, una dupa alta.

Of, mai zilelor cafenii! (caci, piii-eeeees, interjectiile de adresare fac corp comun cu vocativul si se separa prin virgula doar lipite impreuna, ca biscuitii cu crema) Mergeti voi la altcineva. Va pot da si o lista de referinte. Scurta rau, o singura persoana. Hai, maxim doua sau trei.

real P.S. : "Ladies no not start fights, but they can finish them." (Marie)

No comments: