Tuesday, May 15, 2012

Mangaieri per centimetru patrat de piele / zi

Cand aveam 8-9 ani si iarna, mama se apropia de mine cu un deget invelit in crema hidratanta si parfumata, care sa-mi protejeze nasul, obrajii si barbia de ger, scoteam sunete amenintatoare, aruncam cu sageti de privire si apoi imi increteam ochii strans-strans, dorindu-mi parca sa-mi colapsez undeva in interior intreaga fata si astfel sa scap.

Cand era vorba sa primesc un strat protector de "strugurel" dintr-o cutie alba, mica, rotunda, plina cu un jeleu concentrat si trandafiriu, era mult mai usor: buzele colapseaza in interior cu extrema usurinta si scapa de orice atacuri nedorite, oricat de trandafirii.

Sora-mea in schimb se dadea in vant dupa "a'ifie". Mi-o amintesc cum, mica si prapadit de slaba, isi intindea gatul fragil cat putea ea de mult, astfel incat sa-si ridice fata cu totul catre mana imbracata in crema si sa-si maximizeze expunerea. Sa nu scape niciun fir de hidratare.

Ironic, in prezent rolurile s-au inversat.

Acum, ca viata m-a mai invatat cate ceva despre mangaieri, fiecare dus se finalizeaza cu o imbalsamare lunga si lenta in unt de cocos, de cacao sau uleiuri de migdale sau musetel. De la degetele picioarelor pana la linia maxilarului, nu-mi scapa nemangaiat sau nehidratat niciun milimetru de piele.

Cred ca, in afara adevarului hormonal, femeile sunt mai zambitoare, mai calde si mai blande pentru ca primesc mai multe mangaieri per centimetru patrat de piele pe zi. Comparativ, principala activitate de ingrijire de sine a barbatilor este zgarierea zilnica a obrajilor. Go figure.

3 comments:

Gia said...

foarte tare comparatia! :D desi se mai mangaie si ei din cand in cand :D :D

Danonino said...

Prea rar. Si-oricum nu se pricep, sa lase mangaiatul pentru noi :)

Vlad said...

Yeap, the ending makes a lot of sense :)