Thursday, March 22, 2012

Trei lucruri in viata

Ma gandesc eu de ceva vreme la care sunt lucrurile cele mai importante in viata. Tu imagineaza-ti-le cu litere mari, eu nu le-am scris astfel pentru ca prea arata patetic iar geneza procesului meu de gandire nu a fost asta.

Am luat-o sistematic, cu timp alocat si cu hartie si stilou. Am taiat din cele redundante, am taiat din cele care se includeau in ceva si mai mare, am taiat ce nu era musai, am taiat intr-o veselie. Oarecum, era mai mult tensiune decat veselie.

Am ajuns la concluzia ca sunt trei. Respecta si principii de marketing si comunicare, si vechi traditii, iacata :P

Fii atent/a:

1- e important in viata sa muncesti pentru a fi mai bun cu ceilalti si cu tine. Nu stiu daca la origine noi suntem buni sau mai putin. Aici mai am de lucru cu ganditul. Stiu insa ca avem parti luminoase si parti intunecate si ca e musai sa le cunoastem si sa le folosim intelept. De mai multa lumina e mereu nevoie, de mai multa explorare prin intuneric doar noi insine avem nevoie. Atentie la exhibarea intunericului personal intr-o forma prea pura, deci.

2- e important in viata sa inveti, sa citesti. Ca sa fii curios mereu. Cu cat citesti si inveti si esti curios mai mult, cu atat lumea ta se extinde. Cred ca principalul motiv pentru conflicte, meschinarii, rautate, lipsa de blandete, lipsa de eleganta este o lume personala prea mica, pe interior si la exterior. Nu te poti pune in papucii celuilalt deci totul e ca tine deci fanatisme de tot felul deci rautate gratuita.

3- e important in viata sa lasi urme. Sa inveti pe cineva ceva, sa plantezi un pom sau mai multi, sa construiesti ceva, sa daruiesti carti, sa deschizi ochi, sa asculti la nevoie, sa ajuti, sa transformi in memorabile bucati din viata unuia sau altuia, sa recomanzi spectacole, mancaruri, carti, trupe, piese, sa zambesti si sa saluti din toata inima, sa cresti si sa inveti copii, sa oferi experiente, sa-ti pui umerii, mainile si alte parti mai inefabile in slujba unui celalalt.

Cam atat. Cred ca cel mai greu e cu punctul unu. Curiozitatea si lasatul de urme ne sunt destul de la indemana si instinctive noua oamenilor. Nu stiu daca echilibreaza macar partial efortul uriesesc de a fi mai bun dar teoretic, cu un 2-1 stam bine :)

No comments: