Friday, March 9, 2012

Bulinute nedumerite si intrebatoare despre unele obiceiuri ale oamenilor

  • cand doi sau mai multi oameni vorbesc intre ei, de ce vorbesc de fapt atat de mult despre... altii care nu sunt de fata? De ce nu se marginesc la a vorbi despre ei insisi, despre actiunile lor, gandurile lor? Ca sunt si-astea destule, slava Domnului...;
  • sa se puna si discretie in sare, pe langa iodul asta minunat, generator de disfunctii tiroidiene. Suplimentele de discretie nu ar strica nimanui. Presari putin pe omleta de dimineata si cand vine momentul sa vorbesti despre altii, inainte sa scoti vorbele pe gura le plimbi putin pe limba, le rostogolesti pe dinauntrul obrajilor si cugeti. Daca omul despre care vorbesti ar impartasi despre sine persoanei cu care vorbesti tu acum fix aceleasi lucruri despre el. Si daca ai concluziona ca nu, ai inghiti la loc vorbele si ai prezenta in schimbul lor altele.
  • stiu o poveste inteleapta despre Socrate, care cica filtra tot ce spunea prin trei site: sita Adevarata (e adevarat ce vreau sa spun? stiu eu sigur, am vazut cu ochii mei?), sita Buna (e de bine ce vreau sa spun?) si sita Necesara (chiar e nevoie sa spun asta? e o informatie care trebuie musai aflata?). Desi, daca le-am si aplica, mai mult am fi nevoiti sa tacem, unii dintre noi.
  • de ce nu vorbim mai mult despre lucrurile frumoase care ni se intampla, pe care le vedem, despre care ni se povesteste? Despre un rasarit vazut din tren, despre o cafea adusa la pat dimineata, despre giumbuslucurile piscii, despre imensa si incredibila bunatate a celor cu care ne impartasim viata, despre metafore zdrobitoare din cartea pe care o citim...  Probabil ca nu facem asta pentru ca ni se pare prea putin lucru si ni se pare ca ne cantoneaza intr-un univers mic, al casnicului si al sufocarii, al naivitatii frizand prostia. O fi si asta adevarat, ce stiu eu...

No comments: