Friday, February 24, 2012

Bulinute despre vremea rece de iarna

... vreme inteleasa din punctul de vedere al geografiei ca stiinta, caci tare imi mai plac schimbarile de vreme, faptul ca avem patru anotimpuri, ca lucrurile se modifica mereu in aerul inconjurator.

  • iubesc serile sau diminetile cu ceata. Cand picaturile de apa suspendate in aer ii dau consistenta, parca si textura. Imi vine sa respir "cu inghitituri mari", desi smecheria asta nu functioneaza si nici nu am unde depozita aerul cu ceata, sa-l mai respir si mai tarziu, cand se duce ceata dar mie inca imi e pofta de ea. Imi place cum se raspandeste in cercuri din ce in ce mai difuze lumina de la lampadarele stradale, imi place cum pare ca cineva a azvarlit o esarfa mare peste lume.
  • imi place ca in zapada se merge mai greu, deci timpul de expunere la tot ce ne inconjoara e mai mare. Mai avem o sansa sa ne clatim ochii cu o ramura inghetata, o vrabie rotunda, un numar amuzant de masina, o pereche de ochi frumosi sclipind de sub o basca...
  • cand zapada murdara, gri se aduna in mormane dizgratioase ochiului pe marginea strazilor, daca te uiti cu atentie la marginile innegrite, batute de vant, o sa vezi niste dantelarii fascinante. La fel cum se umplu de dantele sufletesti oamenii rafinati, pe masura ce inainteaza in ani si vad mai multe si inteleg mai bine.
  • imi place cand bate vantul rece cu tarie. Nu stiu de ce. Imi place pur si simplu, mi se infoaie si mie sufletul cum se infoaie in pene vrabiile rotunde de la pargraful de mai sus. Imi place la fel cum imi place sa ma uit in jos cu gura deschisa, in tacere, de pe varful unui munte sau de pe o poteca mai stramta.
  • la primele ninsori, cand sunt fulgii aia geometrici, mari si parca din fleece, asa pufosi par, imi place sa merg cu gura deschisa, sa mananc fulgi :P Si sa mi se topeasca pe nas, pe obraji si pe frunte.
  • si-mi mai place tarziu intr-o seara geroasa, cand nu mai e nimeni pe strazi si zapada scartaie sub bocanci si straluceste in mii de particule patrate, in oranj si violet.
PS: si-mi mai place sa-mi inghete toata fata si sa-mi simt toata musculatura faciala cand incerc sa vorbesc :) Dar asta e mostenire de familie, si mamei ii place foarte mult si ne povestea cum se plimbau ei doi la brat cand erau tineri si ea mai voia o tura, desi ii era frig, doar ca sa simta ca i-a inghetat toata fata.
 PPS: iarna, ne vedem la anul, I shall miss you.

No comments: