Tuesday, January 24, 2012

People take time

Truism urmat de concluzia: no time, no people.  Daca nu acorzi timp oamenilor de langa tine, s-ar putea ca la urmatorul recensamant sa nu-i mai gasesti acolo.

Am fost surprinsa pe finalul de an sa vad cat de mult s-a rafinat o relatie buna (mergea bine datorita potrivirii intamplatoare, deci oarecum din inertie) cand i-am acordat, strategic, mai mult timp. Pentru ca era o relatie de invatare, am observat chiar la urmatoarea intalnire o mana buna de semne pozitive: gata cu neincrederea "eu nu pot, pentru ca eu nu stiu nici in romana gramatica!", gata cu temele facute partial, gata cu nevoia ca eu sa atentionez.

Am incercat asta dupa ce mi-am amintit de experienta mea cu cei care mi-au acordat, sau nu, timp... la timp. Timp din cel "liber", adica timp de stat la taclale despre cate in luna si-n stele. Timp de stat fata in fata, cu un subiect pasionant intre noi, timp in care sa il poti observa cu atentie pe cel din fata ta. Timp in care sa ai ragazul sa te indragostesti putin de omul care este. Timp in care sa te arati si tu, timp in care sa vorbesti despre tine ca sa micsorezi distanta inerenta unei relatii inegale.

Truismul acesta, cum obisnuiesc ele, truismele, se manifesta in multe domenii pline de oameni. Sa-l vezi la lucru in viata personala... fie durere, fie placere :)

Si curatenia, si aranjatul, si lecturile, si site-ul ala interesant, ar trebui sa incetam totul cand intra pe usa in casa o persoana draga. Si sa-i dam tot timpul de care are nevoie ca sa ne fie draga. Si sa ni-l dam si noua pe cel de care avem noi nevoie.

PS: Alexandru Paleologu despre pericolul uitarii truismelor.

No comments: