Wednesday, November 9, 2011

Timp de expunere

Luni dupa-amiaza mai ca m-am insurubat pe un trotuar de pe langa scoala numarul 5 si ma uitam vrajita cum cad frunze aurii dintr-un copac. Cadeau incet si pluteau si prin zona nu era nimeni. Se adunase un strat grosut pe strada din fata scolii si cand trecea cate o masina le zburatacea in sus. Frunzele aurii, cand cad, deseneaza fragmente de elipsa in aer. Asta s-ar vedea tare frumos cu un timp lung de expunere.

Ieri mi-a aratat cineva Promenada Warthe. Ce minunatie, sa ascunzi asa surprize in inima unui oras! Am urcat incantata ca un terrier Jack Russel, mai aveam putin si topaiam intr-un picior. Am pasit rascolind maldare de frunze de toamna. Si cand ridici pasul cu putere pentru a involbura frunzele de toamna, si asta s-ar vedea minunat cu un timp lung de expunere.

Saptamana trecuta am avut acelasi sentiment iesind de la proiectia Black Swan. Ca se trece prea repede de la spatiul in care te intalnesti cu arta si cu potiunea pe care o creeaza orice expunere la arta (de oricare fel) in sufletul tau, se trece prea repede afara, la realitatea in care traiesti. Spatiile de cultura ar trebui sa aiba culoare lungi si inguste, din care sa nu poti iesi decat intr-un fel: incet. Sa-ti lungeasca fortat timpul de expunere la propriul suflet, recent excitat de intalnirea cu idei, imagini si culori noi.

Sunt si oameni alaturi de care ar trebui sa ne prelungim timpul de expunere. Sa vezi atunci efecte de magie.


2 comments:

Niciu said...

Daaanu, ca bine le mai zici! Si eu cred ca ar fi bine sa existe niste culoare din astea luuungi sau si mai bine, sa se preleungeasca cumva momentul plecarii de la un film. Dar pe scaun ca sa se astearna bine simtamintele, ideile...

Eu azi am fost la ultimul film al lui Almodovar, La piel que habito si dupa atata rascolire si emotii mi s-a parut atat de greu sa ma ridic, sa ma infofolesc si sa ies direct in Magheru. Parca-mi venea sa mai stau putin asa mai stransa, bine infundata intr-un scaun.

Danonino said...

S-ar putea face atunci un culoar lung, pe care sa existe un fel de covor mecanic rulant, care sa duca spre iesire. Si asa se poate sta pe scuan. Doar ca ne turtim de tot fundurile :P