Wednesday, November 23, 2011

Masina de spalat

Pana nu m-am mutat in Brasov nu am apreciat cu adevarat masinile de spalat. Desigur ca ar fi trebuit. Cat timp am locuit cu D. am spalat toate lucrurile mici si mari dintr-o casa (mica, e drept) cu cele doua labute din dotare. Inca mai simt o mica zvacnire de ura in fata unui cearsaf-plic pus la spalat :) Ar fi trebuit sa doresc cu pasiune o masina de spalat, retrospectiv privind, doar ca pasiunea avea o directie si mai buna de-atat.

Odata intoarsa acasa, masina de spalat imi oferea ocazia unor mici jubilari de falsa eficienta, pentru ca dumneai se indeletnicea cu spalatul si eu faceam altceva intre timp, insa la final reiesea ca eu taiam cate doua chestii de pe lista. Deasemenea, anul acesta mi-a permis sa citesc dupa-amieze intregi in liniste si apoi sa ma laud ca am avut si indeletniciri casnice :P Vezi doamne, nu m-am burghezit intru totul.

Acum ca locuiesc cu alte patru femei (paranteza: la femei curatenia e ca la pisici, daca a lins putin lapte dintr-o farfurioara se spala de tot, ca sa fie sigura), iar ele, de buna seama, una-doua spala, masina de spalat imi ofera cu totul alte incantari.

Toarce molcom aproape in fiecare seara. Sunetele ei invartite sunt atat de linistitoare si de hipnotice in casa asta calda, mai degraba micuta, in care miroase frumos mereu (imagineaza-ti si tu cinci femei, fiecare cu parfumul ei, mirosul de copil cuminte din majoritatea detergentilor si ocazionalele betisoare si uleiuri aromatice) si in care seara se chitaie, se povesteste si se rade mult.

Eu ma opresc din citit si stau asa, cu cartea pe genunchi si ma gandesc ca mi-ar placea sa pot inchide armonia asta de sunete calde si feminine intr-un borcan. Sa o pastrez si sa o mai ascult cand mi-o fi dor.

8 comments:

Dorin said...

Masina de spalat traieste mai mult cu Calgon! Asa spunea o reclama la tv :D Dupa Calgon pentru masina de spalat te duceai duminica la prima ora a diminetii cu metroul? :) E utila masina de spalat ca te transforma in Napoleon: poti desfasura o alta activitate in timp ce ea toarce. Mereu m-am intrebat daca spalatul cu masina in zi de sarbatoare reprezinta un pacat? Omul nu face decat sa apese un buton.

Danonino said...

Nu, la plantat stejari in Vlasca, cu Niciu' ;) Daca ma mai vezi prin Bucuresti, do come and say Hi.

Sa stii ca si eu am/am avut aceasta dilema. Mama spune ca pacatul esta sa ai clabuci/ apa murdara in casa ta intr-o zi sfanta, pentru ca apa aia le-o dai celor care ti-au murit in familie. Dupa cum spune ea, ar fi pacat cu orice ai spala, pentru ca tot se fac clabuci...

Dorin said...

Acum m-am lamurit in problema asta cu masina de spalat in zilele de sarbatoare. Eu ii argumentam prietenei mele ca in textele biblice nu apare nimic referitor la masinile de spalat :D.

Frumoasa si utila initiativa de a planta pomi. E mult mai eficienta o astfel de actiune decat "Let's do it Romania".

Nu am venit sa te salut in metrou deoarece te-am vazut tarziu, stateai de vorba cu sora ta si n-am vrut sa deranjez :)

Miha said...

Frumos mai scrii, mai copile!

Danonino said...

@Dorin: ar putea fi mai utila, e drept. Doar ca va trebui sa le las scris in testament copiilor mei sa mearga sa vada padurea pe care am plantat-o eu acum un secol. Eu din pacate nu ma voi putea bucura de ea, atat de greu creste :)

Pe de alta parte, poate ca a planta pomi este singurul gest dezinteresat pe care il putem face pentru altii, intrucat nici nu stim cui facem un bine...


@Miha: eh, multumesc. O stii pe-aia cu beauty is in the eye of the beholder, nu? :D

Anonymous said...

You write bout washing machines, maaaaaan :))

Danonino said...

Got babies that don't let you sleep at nights? Why aren't you sleeping by this hour?

Masaj erotic Constanta said...

Daca ar inventa si o masina care sa ne calce hainele in timp ce plantam pomi , ce bine ar fi..........