Friday, September 9, 2011

Sa-i transformi pe oameni in adulti

Cand am scos cartulia asta cu coperte de culoarea pielii din curcubeul care este colectia veche de la Cotidianul (caci, oh vanitas!, am aranjat-o dupa un sistem biblioteconomic complex, ala de-i zice ROGVAIV) nu aveam nici macar o asteptare. Doar ca nu ma puteam concentra prea abitir de cateva zile si doream ceva ce se poate citi cu un singur neuron mai acatarii si dupa care sa nu-mi para rau pentru ca citesc asa, ca sa fie.

Nu ma asteptam sa-mi placa. Doar ca socotelile din fata vitrinei (ah, did I mention ca am reusit sa cotropesc vitrina mamei cu cartile mele? 1-0 pentru mineeeee!) nu se mai potrivesc cu cele din pat, mai cu seama cu cele facute pe burta, de mana care nu se mai indura sa stinga lampadarul.

M-a prins, domn'e, olandezul acesta. M-a prins din cateva intorsaturi de fraza, din cateva cugetari sensibile, din cateva imagini pe care le-am putut vedea aievea, in fata ochilor. Surprinsa de prinderea prea brusca, a doua zi l-am cautat pe Cees Nooteboom pe google. Am rasuflat usurata, e urat. Ca deja am facut o pasiune fulgeratoare pentru un alt autor inafara de Rushdie anul acesta si parca nu-mi place de mine asa fluturasa (si anume pentru domnul Amos Oz care are un car de ani si e atat de misto bordering to sexy :P).

"Cand ea, o femeie, a plecat, am stiut ca dezamagisem un copil- si coruperea minorilor tine de meseria mea. Demolarea propriei autoritati ii trimite pe acestia intr-o lume fara raspunsuri. Nu-i placut sa-i transformi pe oameni in adulti, mai ales daca nu si-au pierdut inca stralucirea."

Cees Nooteboom, Urmatoarea poveste

No comments: