Tuesday, September 6, 2011

Mi-mi-mi-mi-mi-mi

Eu cand ma fac mare vreau sa fiu copil mic.

Stiu o fetita de zece luni si cateva zile. O cheama Ioana. E foarte prietenoasa, zambeste mereu cand ma vede (moaaaa, stii ce importanta ma simt? ), e moale si are o culoare blanda, de lemn de fag, are un nasuc mic si numai bun de impins usor cu degetul si ochi curiosi si sclipiciosi. Cand o ating cu un deget ud pe maini sau pe picioare si-i spun "e ud, asta e apa" zambeste larg cu toti cei patru dinti, chitaie putin si duce mana sau piciorul la gura. Mi-ar placea si sa mai fiu asa de flexibila. Aaaa... si nici ea nu mananca zahar.

Cand se supara si sta sa planga incepe sa spuna "mi-mi-mi-mi-mi-miiiii". Toata lumea din jur stie ca s-a suparat Ioana.

Imi place metoda ei si regret amarnic ca eu stiu sa glasui mai mult decat monosilabic. Mi-ar placea sa am si eu asa un sistem de alarmare: simplu, usor de inteles, usor de aplicat, cu rezultate palpabile si imediate. Sa incep sa spun mi-mi-mi si sa stie cei din jur ca au facut ceva ce-mi displace si sunt pe cale sa ma supar. Sau m-am suparat pur si simplu, de una singura, asa ca e mai bine sa faca ceva dragut pentru mine, sa ma inveselesc :)

Mi se pare un sistem foarte onest si autentic.

Eu de exemplu am sus de tot pe scara de valori eleganta. Incerc din greu sa live up to this. Sunt unele comportamente care pur si simplu mi se par inelegante. Ti-as spune si eu vreo doua cand ma calci pe coada doar ca mi se pare inelegant si prefer sa-mi iau coada si sa o pun in alta parte. Ti-as face o observatie cand ti-am spus un lucru de x ori si tot nu il faci macar aproximativ cum ti-am spus doar ca e atat de inelegant. M-as ridica si eu si as pleca trantind usa cand debitezi prostii si esti atat de furios ca abia mai respiri dar mi se pare inelegant si prefer, chiar daca mi-e greu, sa stau, sa te ascult si sa ma perpelesc in pat la trei noaptea, purtand discutii imaginare in care ma port inelegant. Sau doar cu some balls.

Chances are, daca ti-am disparut ca magarul in ceata, ca ai facut sau spus ceva ce mi s-a parut peste limita mea de toleranta. Si nu ti-am spus nimic pentru ca sa-ti fi raspuns sau sa-ti fi explicat mi s-a parut suficient de inelegant to even consider it.

Nu e chiar cel mai simplu ideal din punctul de vedere al valorilor. De extrem de multe ori trebuie sa gestionez frustrari ca sa ma pot comporta cum imi doresc.

Ce usor ii e Ioanei... Daca i se pare ca o ignori in carucior, mi-mi-mi. Daca nu o mai lasi sa se joace cu o chestie si ea inca mai vrea sa se joace, mi-mi-mi. Daca s-a saturat sa-i faci teatru de papusi cu Winnie si Pluto, mi-mi-mi. Daca e obosita si pur si simplu nu are chef, mi-mi-mi.

Sa fii adult e de multe ori o perversiune in sensul etimologic al cuvantului. Si eleganta e o forma de perversiune, nu zic nu.

No comments: