Thursday, September 8, 2011

Atunci nici nu se poate

"Insa eu nu ma indragostisem de ea; asa ceva mi-era cu neputinta. In sistemul meu imperativul categoric era bine ancorat: daca nu se cuvine atunci nici nu se poate."

Cees Nooteboom, Urmatoarea poveste

Am ramas cu un obicei... zgomotos in urma cursului de dictie. Citesc cu voce tare si am grija sa rulez r-ul, sa pronunt clar n-urile si d-urile finale, sa nu transform sc in shc si sa-mi dozez bine aerul din plamani, sa-mi ajunga pentru toata fraza.

Mi-a placut cum au sunat vorbele de mai sus tare de dimineata, in bucatarie. Mi-ar placea sa am si eu toate imperativele categorice la locurile lor. Sa nu le fac mai putin categorice nici macar in gand. Ca cine se uita la nevasta altuia si gandeste scenarii (cu sc, nu shc) a pacatuit deja, asa zicea un domn intr-o carte :) Replace nevasta altuia cu ce te arde pe tine mai tare.

Am avut in liceu pentru o scurta perioada o profa de spaniola de imprumut care venea din (represent-represent) Cuba. Ne povestea cum ca acolo, in fabricile de facut trabucuri era o fiinta platita pentru a le citi muncitoarelor. Ele rulau la trabucuri si ascultau povesti si alte alea.

'ere you have it, my dream job. Ma intreb daca s-ar prinde tantile alea ciocolatii si voluptuoase cand as repeta de 2-3 ori fraze care imi plac rrrrau, cu r bine rulat.

No comments: