Saturday, August 27, 2011

Seman si eu cu cineva

Cand eram mica si mergeam in vizita la rude toti patru, vreo cucoana descoperea entuziasmata, in cateva secunde, asemanarea dintre mama si Niciu'. Conchidea incantata: asta mica seamana cu maica-sa, uite, e leita. La mine se uita... se uita... se uita (si mai ca zicea, ca la sceneta, "dracu' sa ma ia daca inteleg ceva") si rezuma usor incurcata: cea mare seamana cate putin cu fiecare. Cucoanele cu mai putin tact o spuneau direct pe-aia dreapta: cea mica seamana cu maica-sa si asta mare cu cine-o semana?

De la atatea indoieli, de la "Singur pe lume" si de la ceva filme ajunsesem, prin clasa a doua, sa ma intreb daca nu cumva am fost incurcata cu un alt copil, in spital. Daca eram o Daniela falsa si pe mine ar fi trebuit de fapt sa ma cheme altfel (eram mare fana a numelui Roxana pe atunci)? Daca eram o Elena impostoare... bietul tata, cu cine isi mai sarbatorea el ziua de nume? Si tie ti se pare ca mediapro-ul a pierdut un mare talent scenaristic?

Desigur, faptul ca faceam tot felul de lucruri ciudate care o intrigau pe mama nu ajuta prea mult la descalificarea scenariului de mai sus. Citeam in totala nemiscare saptamani intregi in vacanta de vara, daca ieseam la joaca si pe-asta o faceam in exces si nu mai era chip sa ma aduci inapoi in casa, daca eram certata (pentru ca pastram masura excesiva si la facut prostii!) nu mai scoteam niciun cuvant sau alt fel de sunet si priveam fix, prin cei care mi se adresau. Mda, acum ca le insir, sper din suflet ca mamei ii da cu plus (fie si putin :) ) cand se gandeste la mine.

Sa zicem ca am crescut obisnuita sa fiu neobisnuita. Obisnuita ca oamenilor sa le dea cu virgula cand incearca sa vada cu cine seman. Desi seman cu ei cu toti.

Si uite ca acum, de cateva luni si pe cale indirecta, m-am lamurit si eu cu cine seman. Seman si eu cu cineva! Seman cu una dintre bunici, mama tatalui meu.

PS: partea buna e ca acum ma simt mult mai putin vinovata pentru ca sunt incapatanata cum rar s-a mai vazut: it's not me, it's my DNA. Cumva, am impresia ca mama nu e prea incantata :P

2 comments:

Gia said...

si totusi semeni cu Niciu - tare de tot :D

Danonino said...

Stiu ca avem un aer foarte asemanator, pe vremea cand purtam amandoua breton ne-au intrebam niste baieti in parc daca suntem gemene :) Iti dai seama ce bine imi duc varsta, daaaa? :P