Friday, July 15, 2011

Curtea cea mai minunata

Cre'ca tocmai am descoperit astazi un loc in care vreau sa locuiesc. Vreau rau de tot. Si va fi al meu. Mine-mine-mine. Vreau mai mult decat in casa cu obloane albastre.

Cum stateam eu sub copacul magic si asteptam o fiinta (deh, in unele orase se merge mai catinel...), am zarit o posibila poveste.

Razbatea din spatele portilor alipite o lumina mierie si chematoare si am intrat. Am dat de-o curte interioara in care se deschideau multe ferestre cu perdele albe fluturande, terase si usi etichetate frumos cu numele locatarilor. In fata usilor, papuci feluriti, meticulos aranjati. Mult soare filtrat cumva prin sumedenia de plante in vase colorate, din ceramica veche si scorojita, din plastic colorat sau din cutii plictisitoare de iaurt. Erau acolo trandafiri buchetari, panselute catifelate, leandri cotropitori ca baobabii de pe planeta Micului Print, probabil intreaga increngatura a muscatelor, hibiscusi plini de flori mari, bune de pus la rever, violete, cercelusi, ficusi respectabili in galeti cu toarta. Si multe altele care pentru mine nu sunt decat plante neidentificate.

Mirosea a sfarsit de saptamana la bunici. Ciorba cu leustean din belsug si o lingura mare-mare de smantana si pandispan cu mar.

Pe cand ma invarteam eu incantata, chitita sa aleg cea mai frumoasa fereastra, a iesit si-o mata dolofana si usor plictisita. S-a facut covrig in fata usii domnului Vincze Tibor Jozsef, maestru coafor si se uita la mine. Tot plictisita.

M-as trezi sute de dimineti ca sa deschid ferestrele catre o astfel de curte. Mi-as pune si eu plante la geam, verzi si stufoase, doar cu frunze, fara flori. As schimba vorbe cu batranelele care sigur locuiesc in astfel de curti tihnite, in care pana si aerul pare ca e iesit la pensie si se misca a ralenti.

Iar sambata si duminica dimineata m-as trezi cu chicoteli de copii nerabdatori, m-as imbraca iute-iute si as cobori si eu :)

Te salut cu acoperisuri rosiatice si munti!

2 comments:

Ada@AgentMiau said...

Aaahhh, ce-mi place!!! Tot Brasovul? :)

Danonino said...

Da, Brasov, pe langa strada mea preferata :) E o curte ca din povesti.