Friday, April 8, 2011

Bulinute despre mancare

  • superputerea mea e sa fac mancare buna din nimic. Daca ma avea Jesus drept asistent cand cu painea si pestii, ziua respectiva ramanea in istorie pentru un adevarat festin. Iar eu nu faceam magie ci the real thing. Acum... circumstantele in care am invatat sa fac mancare buna din nimic sunt amuzante, bine indepartate si nu mi le mai doresc. Useful skill though.
  • joc de cuvinte cu verdeata: un tisor, doi tisori. La urmatoarea sesiune de cumparat verdeturi am sa-mi iau inima in dinti si am sa exersez gluma cu vreo tanti durdulie, cu fes bleumarin peste basma si unghii cu doliu, semn bun ca a gradinarit chiar ea. Doua legaturi de leurda si trei tisori va rog, mai fara flori.
  • m-a dus Niciu' intr-o bomba de autoservire din zona pietei Sf. Gheorghe. A fost o experienta fabuloasa, mancare cum face si mama (really!) iar spectacolul uman de nota zece. Nici nu stiam la cine sa ma uit mai intai. Pe un perete, un afis marisor pe care o tanti mazgalise cu pixul avem urzici cu mamaliga 6 lei. Aveau. Aveau si studenti cu prietena, si fara, si roacheri cu par slinos si geaca de motor si batrane tari de urechi (de ambele, cred) si domni care abia se mai miscau, taximetristi, doua cucoane cu parul tapat si care mancau un castron urias cu mici, un perete plin de icoane, rugaciuni gravate, cruci si deasupra lor, to rule them all, ochiul norocos, faimosul talisman turcesc. Aferim, curat autoservire. Numele neoficial al locului de indestulare... dar mai bine il trec sub tacere, nu stimuleaza deloc sucurile gastrice :)
  • unde, unde oare sa mananca si gurile noastre o inghetata buna de tot, cremoasa, parfumata, aromata? Unde oare? Primim sugestii, numai dintre cele testate.
  • offfff, cum se indoapa bucurestenii cu covrigi la fiecare colt de strada... Mi se face o mila teribila de viitorul organismelor lor. E drept, cu 2 lei rezolvi micul dejun si cu 3-4 poate chiar pranzul. Insa indesi in tine strict kilocalorii si nimic valoros, cu adevarat nutritiv. Cu trei astfel de dimineti pe saptamana o sa murim ceva mai devreme, cu fundul mai mare si burta si mai si. Pacat de noi.
  • Food Matters. Mancarea conteaza, chestiuni despre mancare, totul e sa-l vezi si sa cugeti putin. Si site-ul oficial. Pofta buna la mancare buna, cu adevarat hranitoare!

10 comments:

Gia said...

bulinute despre mancare :) http://www.fatacuportocale.ro/mere-albe-si-gogosi/

Miha said...

Da' pe-aia cu le urda o stii? :))

Dorin said...

Am fost si eu de vreo 2 ori la autoservirea de langa Biserica Sf Ghoerghe. Am remarcat "fauna" de acolo si peretele plin de icoane :D. Mancarea este buna dar am indoieli in ceea ce priveste igiena localului, asa ca am decis sa nu ma mai mergem pe acolo. Nu am mai fost de prin octombrie...Am gasit alta autoservire la Piata Rosetti vis-a-vis de PNTCD.

PS: Ochiul turcesc nu l-am remarcat pe peretele cu icoanele dar nici nu am de gand sa mai calc pe acolo ca sa-l identific...:)))

Danonino said...

@Gia: uuuh, ce kinky-bulinute desenezi tu... :)

@Miha: daca o stiu? Eu am inventat-o, ca si pe cea cu tisorul. A devenit atat de populara incat ai auzit-o si tu prin targ. :P

@Dorin: eh, igiena, esti prea pretentios. Oricum mancarurile sunt preparate termic :) Mor bacteriile pe capete, daca nu cumva devin mai blande, mai cu frica lui dumnezeu, dupa ce privesc peretele ala plin cu icoane.

Ia sa ma duc eu si pe la cealalta autoservire, cea pe care o recomanzi tu... Nu stiu de ce cred ca acolo e mai putin spectaculoasa fauna. Sa vedem :)

Dorin said...

La autoservirea de la Piata Rosetti chiar este spectaculoasa fauna, dar in sensul bun al cuvantului...Nu de putine ori l-am vazut pe Ion Dichiseanu servind pranzul pe acolo...Vin multi actori de la Teatrul National...

Danonino said...

Ma faci curioasa :) Cred ca au si mancare de post, ia sa fac o vizita. Si revin cu impresii, ma rog, gusturi :)

TED said...

in Bucuresti e celebra patiseria aia de la metrou de la Eroilor. (chiar au niste merdenele foarte bune acolo)

La Ikea se mananca foarte bine, doar ca e departe rau.

La Dristor Shaorma au si inghetata buna, dinaia facuta la dozator, la cornet.

Cantina de la Drept are mancare destul de buna.

Cam asta am incercat eu, pana acum.

Danonino said...

@TED: in primul rand, welcome :)

In al doilea, daca facem liste, apai e musai de incercat patiseria de la Romana, vis-a-vis de templul evreiesc. Si restaurantul arabesc de la Piata Muncii. Tot de bine am auzit (nu am gustat inca) despre cantina Romtelecom.

Dorin said...

@Daniela-Danonino

Cantina de la Romtelecom o frecventam zilnic pana in primavara trecuta insa am aflat prin toamna ca ar fi dat faliment. Deehhh scaderea veniturilor populatiei duce la scaderea consumului la care se mai adauga probabil o chirie destul de mare pentru locatia respectiva.

Danonino said...

@Dorin: ...si n-am apucat si eu sa gust nimic de-acolo... Da, probabil ai dreptate cu chiria. Oare omuletii de la Romtelecom unde mai mananca?