Monday, March 7, 2011

Salome vs. Cohen vs. real life -scurt amuzament-

Am citit niste Jacques Salome zilele trecute si ma tot amuz in sinea mea de o chestie. As vrea sa stiu cine ar putea scrie un cantec de iubire sau macar o mana de versuri in care sa exprime niste sentimente cuminti, echilibrate, in care pasiunea este explicata si constientizata, nu mitizata prin hiperbole si metafore. In care declaratiile se fac in limbaj non-violent si non-fuzional si caror declaratii li se raspunde pe etape lin curgatoare.



Sa-l duca cineva pe Leonard Cohen la un terapeut, sa-si constientizeze iubirea-dependenta, discursul obsesiv si dorinta patologica de fuziune :))

Ce bine ca in realitate nu traim nici in povesti, nici in cantece si poezii! Si slava domnului ca nu traim nici in cartile de psihologia cuplului si relatiilor!! In viata reala cei mai fericiti dintre noi au acces la ambele paliere, atat arta cat si psiho& self-help. Si le combina, cate o picatura de aici si una de acolo, vreo 10 picaturi de intuitie proprie, pana ajung la reteta ideala pentru ei.

PS: mie imi place "if you want a partner/ take my hand" si "if you want a father for your child/ or only want to walk with me a while/across the sand"

4 comments:

Miha said...

...tu cu diagnosticele tale :)) Eu il prefer pe Cohen oricand! Sa se noteze!

Danonino said...

Si eu, si eu. Desi... pe altii ii prefer chiar mai mult. Iar eu nu pun diagnostice, pentru asta e nevoie de diplome. Eu doar stau cu ochii deschisi ;)

Raluca Mohanu said...

Frumos post-ul si interesanta "punere impreuna" - Salome & Cohen; mi-e imi plac amandoi si ma regasesc in fiecare :-)
Cat despre Cohen si dorinte fuzionale, ma intreb daca e chiar asa, tinand cont de cat timp a petrecut prin manastirile zen, unde atasamentul este considerat una din principalele cauze ale suferintei...

Danonino said...

@Raluca: si mie imi plac domnii cei doi, doar ca ma si amuza in acelasi timp unele aspecte :)

Interesante plimbarile domnului Cohen, probabil poeziile si le-a scris cu mult timp inainte de asta... In mult dintre ele pare sa vrea sa se lipeasca cu superglue.