Tuesday, March 8, 2011

Abras

ABRÁȘ, -Ă, abrași, -e, adj. (Pop.) 1. (Despre cai) Nărăvaș; (despre oameni) rău, violent. 2. (Despre acțiunile omului) Fără niciun rezultat; neizbutit, nereușit. ◊ Expr. A ieși abraș = a nu izbuti. [Var.: iabráș, -ă adj.] – Din tc. abraș.
abráș (abráșe), adj.1. (Despre cai) Cu capul cu pete albe. – 2. Nefericit, nepotrivit, nereușit. – 3. Violent, nărăvaș. – Mr. abrașeu (impertinent). < Tc. (arab.) abraș (Șeineanu, II, 7; Lokotsch 9); cf. alb. abraš (Meyer 2), bg. abraš, „stropit, pătat”.
abráș adj. m. (sil. -braș), pl. abráși; f. sg. abráșă, pl. abráșe

E un om cu care tot port discutii abrase. Ii voi spune chiar asa data viitoare.

5 comments:

Dorin said...

Nu stiam etimologia acestui cuvant. Cert este ca sunt multe persoane care il au ca nume de familie. :D

Danonino said...

Vaaai, nu stiam asta. Ai si cateva exemple? M-am gandit putin si nu-mi vine niciun astfel de nume in minte... Oare Avram are ceva de-a face?

Miha said...

In spaniola sunt cateva nume (unul chiar Abras) de familie, in romana habar nu am. Avram sigur nu, asta are alta radacina etimologica.

Dorin said...

@Danonino

Sunt persoane in Romania care poarta numele de Abrasu...Chiar si eu am cativa cunoscuti...Referitor la intrebarea ta ma abtin :))

PS: Nu ma pasioneaza pe mine blog-urile, raman fidel cartilor, dar continutul blog-ului tau chiar imi place.

Danonino said...

@Miha: multumim pentru precizari etimologului sef :)

@Dorin: si eu sunt fidela cartilor, chiar excesiv de fidela. Doar ca pe ele ai spatiu limitat in care sa scrii chiar tu :P Multumesc-multumesc, sper sa scriu si in continuare astfel incat sa-si placa!